خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان مطرح کرد:

گذشت و بخشش، شهامت و شجاعت می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۴۶۳

رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی‌کردستان، گفت: بخشش و گذشت از قصاص، شهامت و شجاعت می‌خواهد و فردی که گذشت می‌کند به آرامش روحی می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیامک واحدی در مراسم تجلیل از خانواده محی الدین ابوالقاسمی که امروز در سالن آمفی تئاتر مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی بعثت سنندج برگزار شد، با بیان اینکه خانواده ابوالقاسمی با گذشت از قاتل فرزند خویش همگان را به تحسین وا داشتند.

واحدی بیان داشت: بخشش اقدامی شایسته و مورد قبول و رضایت خداوند متعال است و خداوند در سوره بقره ، بخشش را امر به معروف می داند.

وی در خصوص تاثیر بخشش در قاتلین اظهار داشت: قصاص حق ولی دم است، ولی اگر ولی دم بخشش را انجام دهد باعث تجلی فرد قاتل می‌شود و افراد با بخشش، به زندگی خوب و پسندیده برمی گردند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تاثیر بخشش اشاره کرد و گفت: بخشش امری شایسته است، در آیه 45 سوره مائده آمده است که بخشش و گذشت از قصاص، کفاره گناهان فرد بخشش کننده را به دنبال دارد.

واحدی با بیان اینکه خانواده ابوالقاسمی با گذشت از قاتل فرزند خویش همگان را به تحسین وا داشته اند گفت: بخشش و گذشت از قصاص، شهامت و شجاعت می خواهد و فردی که گذشت می کند به آرامش روحی می رسد.

وی به تاثیر فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت:زیر ساخت های فرهنگی باعث بروز این حوادث می گردد و این عوامل فرهنگی باید شناسایی شده و کاری کنیم که در اینده چنین وقایعی رخ ندهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ابو القاسمی از اعضای جامعه پزشکی است تصریح کرد: بخشش عین اهدای عضو است و این بخشش خانواده ابوالقاسمی ، مایه ی مباهات اعضای جامعه پزشکی استان و همه ی همکاران با همه رده های شغلی است.

واحدی در خصوص خدمات رسانی بیشتر به مردم گفت: باید بدانیم مراجعین به بیمارستان و مراکز اورژانسی، خانواده ما هستند و در مورد مراجعین بایدصبور و مهربان باشیم.

در پایان این مراسم از خانواده محی الدین ابوالقاسمی که قاتل فرزند خویش را بخشیده اند، تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز