خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری 1500 میلیاردی بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی در آذربایجان غربی

نماینده‌ مردم سردشت و پیرانشهر از سرمایه‌گذاری یک هزار و 500 میلیارد ریالی بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش ایلنا، رسول خضری در توصیف اقدامات بنیاد برکت در استان آذربایجان غربی، گفت: بنیاد برکت در این استان علاوه بر مشارکت در چند طرح توانمندسازی اقتصادی و اجرای پروژه‌های زیربنایی مشغول ساخت تعدادی مدرسه‌ جدید در منطقه سردشت و پیرانشهر است که امیدواریم این پروژه به زودی تمام شود چرا که به‌طور قطع اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر سرانه‌ فضای آموزشی در منطقه به جهت کمبود مدارس نوساز از میزان مورد نیاز کم‌تر است و امیدواریم با افتتاح مدارس جدید برکت، این مشکل مرتفع شود.  

خضری با بیان این‌ که بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی، تولید و اشتغال‌زایی و خدمات‌رسانی به مناطق محروم استان آذربایجان غربی نزدیک به یک هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است، اظهار داشت: طی این سال‌ها اجرای طرح‌های بزرگ و تولیدی توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی و فرهنگی مانند مدرسه، مسجد، مسکن محرومین، راه‌سازی و هم‌چنین خدمات‌ به ایتام و اعطای وام قرض‌الحسنه، را از این بنیاد جهادگر در استان آذربایجان غربی شاهد بوده‌ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با اشاره به مشکلات فراوان راه و جاده‌های صعب‌العبور استان بیان داشت: درخواست داریم که مسئولان بنیاد برکت برطرف کردن مشکلات جاده‌ها و راه‌های سخت استان و مناطق محروم را نیز در دستور کار قرار دهند و انشاءالله به زودی جلساتی را با مسئولان این بنیاد برای هماهنگی در این خصوص برگزار خواهیم کرد.

وی که فعالیت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم را نیز در کارنامه‌ خود دارد تصریح کرد: اقداماتی توسط این برادران تلاشگر برای اجرای طرح‌های عمرانی، آب‌رسانی، جاده‌سازی، مدرسه‌سازی و بهبود حوزه‌ بهداشت با ایجاد خانه‌های بهداشت روستایی در دهستان منگور در منطقه‌ پیرانشهر آغاز شده که حدود 41 روستا را در بر می‌گیرد و این یکی از طرح‌های ماندگاری است که در طول تاریخ خواهد ماند.

کد خبر : ۴۴۹۲۱۷