خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه مبارک فجر؛

250 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در سلماس اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۱۲۷

فرماندار سلماس گفت: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر بیش از 250 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی از سوی ستاد دهه فجر در سطح این شهرستان اجرا می شود.

مسعود حاجی علیلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سلماس افزود: جشن‌های دهه فجر بزرگترین جشن ملی ایرانیان است و متعلق به همه آحاد و گروه‌های مردم است که 15 کمیته در سطح شهرستان مسئول برگزاری برنامه های دهه فجر خواهند بود.

وی گفت: ایجاد موزه شهدا یکی از ضروریات و از خواسته های خانواده های معظم شهدای این شهرستان است که کلنگ  ایجاد این موزه در کنار مزار شهدا با اعتبار ی بالغ بر 500 میلیون ریال در دهه فجر امسال به زمین زده خواهد شد.

حاجی علیلو با اشاره به اینکه سیره شهدا باید برای نسل امروز تبیین شود، افزود : در  دهه فجر سال جاری همایش گرامیداشت 5 نفر از شهیدان قبل از انقلاب که در مبارزه با رژیم ستمشاهی به درجه شهادت رسیده اند  و همچنین همایش تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدا در این شهرستان برگزار خواهد شد .

به گفته فرماندار سلماس نصب پرچم و پلاکارد و آذین بندی و چراغانی سطح شهر و سردرب ادارات و نهادها، برپایی جشن های انقلاب، همایش  پیاده روی خانوادگی،مسابقه ورزشهای بومی و محلی، برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان در محصولات صنایع دستی ، برپایی شب شعر انقلاب، بازخوانی تاریخ انقلاب در مدارس و دانشگاهها، نشست هم اندیشی پیشکسوتان و ایثارگران عرصه دفاع مقدس، برپایی ایستگاههای صلواتی و پخش شربت و شیرینی، در کنار افتتاح دهها پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی بهداشتی، عمران شهری و روستایی در ایام دهه فجر از دیگر برنامه های اجرایی در ایام  دهه مبارک فجر در این شهرستان است.

این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر در 85 کیلومتری شمال ارومیه، مرکز آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز