خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان خبر داد:

ایجاد ۲۷ هزار شغل در نه ماهه نخست امسال در کرمان

استاندار کرمان از ایجاد 27 هزار شغل بیمه شده طی 9 ماهه گذشته امسال در استان کرمان خبر داد و گفت: بانک سپه توانسته برخی از تسهیلات خارجی را از سیستم بهینه یاب پرداخت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی صبح دوشنبه با سفر به پایتخت و حضور در جلسه پیگیری تسهیلات رونق تولید واحدهای اقتصادی استان با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک سپه در جهت مرتفع ساختن مشکلات مالی واحدهای تولیدی استان دیدار کرد و افزود: ۹ ماهه امسال ۲۷هزار شغل بیمه شده در استان ایجاد شده است و امید می‌رود این آمار تا پایان سال افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در چند ماهه اخیر پیگیری‌ها و نشست‌های تخصصی با مدیران عامل بانک‌های کشور باعث رفع نقدینگی واحدهای تولیدی در استان شد، یادآورشد: امید می‌رود تا پایان سال و در جلسات جداگانه با مدیران عامل بانک‌ها بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی را بر طرف و موانع تولید را مرتفع سازیم.

استاندار کرمان به آخرین سفر معاون اول ریاست جمهوری به استان کرمان و بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی جنوب استان اشاره و خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهور در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گزارش بانک‌های استان را در جهت رونق تولید مثبت ارزیابی نکرد.

رزم حسینی از بانک سپه به عنوان یکی از بانک‌های توسعه گرای کشور یاد کرد و گفت: بانک سپه توانسته است برخی از تسهیلات خارجی را از سیستم بهینه یاب پرداخت کند.

وی از برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور وزیر کشور و ده مدیرعامل بانک‌های تاثیرگذار کشور در بهمن امسال خبرداد و تصریح کرد: امید می‌رود بانک سپه کمک کند تا سهم استان از تسهیلات بانکی به سطح قابل قبولی برسد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان مهد بزرگانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله موحدی کرمان و در سطح دولت، اسحاق جهانگیری است، افزود: استان کرمان کمترین حاشیه سیاسی را داشته است زیرا تمامی مسئولان استان برای توسعه همه جانبه استان گام برمی‌دارند.

رزم حسینی به نتایج مدل مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: مدل مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان در هیچ کجای کشور وجود ندارد و همین امر موجب شده است تا هیچ‌گونه اختلافی در شورای تامین استان مشاهده نشود.

وی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان را از جنس توانمندسازی مردم دانست و خاطرنشان کرد: با وجود بروکراسی اداری مفهوم توسعه معنا نمی‌یابد لذا یک الگوی شهری توسعه یافته با همکاری بخش غیردولتی به دور از آسیب‌های اجتماعی به صورت پایلوت در شهرستان قلعه گنج اجرا شد.

استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج با موفقیت همراه بود، این طرح در سراسر استان تکثیر خواهد یافت به همین منظور استان کرمان به هشت زون اقتصادی تقسیم و مسئولیت هر یک از مناطق به موسسات غیردولتی واگذار شد.

  بانک سپه پیشرو در پرداخت تسهیلات خرد و متوسط به متقاضیان

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک سپه در ادامه این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، به قدمت بانک سپه اشاره کرد و گفت: بانک سپه قدیمی‌ترین بانک در داخل و خارج کشور است.

محمدکاظم چقازردی با اشاره به مناسبت 27 دی‌ماه سالروز خروج بانک سپه از تحریم‌های بین المللی، افزود: خروج بانک سپه از تحریم‌های بین‌المللی از سوی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جای تقدیر دارد زیرا توانسته است زمینه اقدامات موثری را در کشور فراهم آورد.

وی سال 95 را یکی از سال‌های خوب و درخشان بانک سپه برای اعطای تسهیلات دانست و یادآورشد: افتتاح شعب خارجی بانک سپه و ارتقاء عملکرد عمومی بانک یکی از تاثیرات خروج بانک سپه از تحریم‌های بین المللی است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک سپه با تاکید براینکه بانک سپه در پرداخت وام‌های خرد و متوسط نسبت به سایر بانک‌ها پیشرو بوده است، خاطرنشان کرد: پیش از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، بانک‌سپه توانست بیش از هزار میلیارد تومان برای اعطای وام‌های خرد و متوسط به متقاضیان مصوب کند.

چقازردی ضمن قدردانی از استاندار کرمان برای پیگیری مستقیم و برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران عامل بانک‌های کشور، تصریح کرد: بانک سپه علیرغم مشکلاتی همچون بدهی‌های معوق برخی از مشتریان، در جذب منابع توانسته است منابع قابل قبولی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه بانک سپه آمادگی دارد علاوه بر هزار میلیارد تومان مصوب، پروژه‌های بزرگ را تامین مالی کند، گفت: با توجه به گام‌های موثری که مدیریت استان کرمان در راستای ارتقاء طرح‌های اقتصادی استان برداشته است، بانک سپه آمادگی دارد قدم‌های مثبتی برای توسعه استان بردارد.

کد خبر : ۴۴۸۵۹۶