خبرگزاری کار ایران

امام جمعه بیرجند:

برخی فرصت حلالیت‌طلبیدن از هاشمی را از دست دادند

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۵۵۳

امام جمعه بیرجند گفت: دوستان دل رحم می‌گویند اگر می‌خواهی در این شهر زندگی کنی، تفسیری که آیت‌الله هاشمی در زندان نوشته است را بردار. یک آقایی که سرتاپای وجودش دو ریال نمی‌ارزد به این عالم فحش می‌دهد، آیا تو پیرو ولایتی؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، صحبت‌های امام جمعه بیرجند در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با واکنش اصولگرایان تندرو مواجه شد. این افراد که مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی را نیمه‌کاره رها کرده بودند در روزهای گذشته مطالبی علیه حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی منتشر کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی امام جمعه بیرجند در مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی گفته بود: مقام معظم رهبری عنایت خاصی به آیت‌الله رفسنجانی داشتند و به گفته سردار سلیمانی مصیبت اصلی به مقام معظم رهبری وارد شده است. بی‌بی‌سی، بلندگوی استعمار و دشمن ایران اعلام کرد که 2.5 میلیون نفر و دوستان تخمین زدند که 4 میلیون نفر در این تشییع جنازه حضور داشتند.

وی گفت: این روزها فضای مجازی و رسانه‌ها پر از وجدان خفته و محصورشده‌ای است که برخی تندروهای بی‌منطق و نفهم ایجاد کرده بودند و نمی‌توانستند حرف دلشان را بزنند؛ این روزها همه منفجر شدند، همه حرف زدند، همه گریه و ابراز احساسات کردند.در شهر ما، منِ بچه طلبه جرأت نداریم تفسیری که کار کردیم در تابلوی دفترمان بگذاریم؛ وقتی می‌گذاریم دوستان دل رحم می‌گویند اگر می‌خواهی در این شهر زندگی کنی، تفسیری که آیت‌الله هاشمی در زندان نوشته است را بردار. یک آقایی که سرتاپای وجودش دو ریال نمی‌ارزد به این عالم فحش می‌دهد، آیا تو پیرو ولایتی؟ ببین ولی می‌گوید "خناسان چنین کردند، من دو رفیق 50 و چند ساله داشتم، یکی آیت‌الله واعظ طبسی و یکی هاشمی‌رفسنجانی".

امام جمعه بیرجند گفت: حوزه ما هم گم است و نمی‌داند باید چکار کند و تا همین امروز خون به دل رهبر معظم انقلاب کرده است. آن‌قدر حرف زدند مثل اینکه ایشان طرفدار سرمایه‌داری است؛ کسی که اولین دغدغه‌اش نه تنها محرومین ایران بلکه جهان بود؛ حتی اگر آیت‌الله رفسنجانی را معصوم می‌دانی، اصلا یک آدمی باشد که به اندازه گناه‌های انسان ها شمرده شود گناه دارد بس است، اما خیانت چرا؟ حقایق را ندیدند و ظلم کردند، چرا؟ این همه خدمت را ندیدند چرا؟

وی یادآور شد: محضر آقای رفسنجانی در دومین دوره اصلاحات رسیده بودم گفتند آقا چرا شما به مسائل کم ورود پیدا می‌کنید؟ ایشان فرمود "من روی آفریقا خیلی سرمایه‌گذاری کردم؛ سال‌ها استکبار جهانی دارد گنج‌های آن را می‌برد و مردم را به نابودی می‌کشد.

وی اظهار کرد: آن‌هایی که فرصت حلالیت‌طلبیدن از هاشمی را نداشتید و رفتید در کور ده‌های بیرجند بی هیچ مناسبتی شیخ اکبر را بدترین حرف ها زدید حالا بیایید جواب دهید. در دهات بیرجند به چه مناسبت؟ انتخاباتی است؟ می‌خواهد کاندیدا شوید؟ برای این‌که پشت به بزرگان کنند تا تو را ببینند، مردم این قدر نادان نیستند؟کاش آنقدر شهامت داشته باشیم که دلقک نباشیم، خودمان باشیم و برای خودمان زندگی کنیم نه برای حرف این و آن.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز