خبرگزاری کار ایران

فرماندار فومن:

بزرگداشت فرهیختگان و مفاخر گامی در راستای فرهنگ‌سازی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۵۴۵

فرماندار فومن با تأکید بر لزوم پاسداشت هنرمندان، فرهیختگان و اهالی فرهنگ در زمان حیات و پس از حیات‌شان گفت: بزرگداشت فرهیختگان و نام آوران هر منطقه گامی مهم در راستای فرهنگ سازی است.

به گزارش ایلنا از فومن، میرشمس مومنی زاده در نشست هماهنگی برگزاری بزرگداشت کیومرث صابری فومنی (گل آقا) که صبح یکشنبه در دفتر فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم کیومرث صابری فومنی از جایگاه بسیار خوبی در سطح ملی برخوردار بود.

وی با اشاره به اینکه اکثرا وی را به عنوان یک طنز پرداز می شناسند، افزود: به رغم برجسته بودن این بُعد از شخصیت مرحوم صابری، ایشان دارای یک شخصیت سیاسی و فرهنگی بود.

فرماندار فومن با بیان اینکه کیومرث صابری در دروان نخست وزیری شهید رجایی یکی از نزدیکان وی محسوب می شد، گفت: برگزاری چنین یادمان ها و مراسمات بزرگداشت برای مفاخر شهرستان بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی دوسال گذشته برای این شخصیت بزرگ در سطح شهرستان مراسمی برگزار نشده بود و خلائی در این زمینه احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم گام مثبتی در پاسداشت شخصیتی چنین افرادی است.

مومنی زاده به تعامل و همکاری همه دستگاه ها فرهنگی و آموزشی در خصوص برگزاری این مراسم، تصریح کرد: در صورت قطعی شدن مراسم در روز مشخص شده، تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های شنیداری، مکتوب و مجازی در جهت آگاهی مردم از برگزاری این مراسم بسیار مهم بوده و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به سابقه برگزاری‌برنامه‌های فرهنگی و هنری همانند یادمان شیون فومنی، افزود: خوشبختانه برگزاری چنین مراسماتی در سطح شهرستان با استقبال خوب مردم و مسئولان روبه رو می شود.

فرماندار فومن با تأکید بر تأثیرات فرهنگی و اجتماعی برگزاری اینگونه مراسمات جدا از نکوداشت و بزرگداشت مفاخر در شهرستان، گفت: این تأثیرات در زمینه فرهنگ سازی، شناسایی، تشویق و ترغیب استعدادهایی جوان شهرستان بسیار مثمر ثمر است.

به گفته این مسئول تکریم، تجلیل و بزرگداشت شخصیت های سیاسی، فرهنگی، هنری، علمی چه در زمان حیات و چه بعداز حیات جزء آموزه های دینی و مذهبی ما بوده که باید به آن توجه کنیم.

وی با اشاره به گذشت ۱۰ سال از برگزاری بزرگداشت مرحوم کیومرث صابری فومنی در شهرستان فومن، افزود: برگزاری این یادمان برای پاسداشت از این چهره سیاسی، فرهنگی و هنری که در سطح ملی مطرح بوده امری ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز