خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز خبرداد:

​نصب توری در محور کرج - چالوس به منظور ایمن‌سازی جاده

معاون استانداری البرز از ​نصب توری در محور کرج- چالوس به منظور ایمن سازی جاده‌ای خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، خسرو ارتقایی اظهار داشت: در بارندگی‌های اخیر بیش از 40 مورد ریزش بهمن و ریزش سنگ را در این محور داشته‌ایم و ایمن‌سازی این راه یکی از موضوعات مهم است.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک سری کارهای سخت افزاری در حال انجام است و برای نصب توری‌ها در سه نقطه حادثه خیز بیش از 7 میلیارد تومان هزینه شده است.

ارتقایی گفت: با توجه به اینکه تولید انبوه توری در کشور نداریم عمده این توری‌ها از خارج کشور وارد و تلاش ما بر این است که تا قبل از عید و شروع تعطیلات و در غیر اینصورت تا پس از عید نصب شوند.

وی ادامه داد: برای ایمن‌سازی هر چه بیشتر این محور نیاز به کمک رستوران دارها و خود مردم نیز داریم.

معاون عمرانی استانداری البرز افزود: موظفیم تا علائم هشدار دهنده را به خصوص در نقاط حادثه خیز نصب چرا که حتی اگر 50 درصد مردم به این علائم توجه کنند این بدین معنی است که 50 درصد کاهش تلفات خواهیم داشت.

ارتقایی افزود: با توجه به اینکه بخصوص در ایام نوروز 5 میلیون نفر از این محور عبور می‌کنند باید عبوری ایمن داشته باشد و نیاز است حتما علاوه بر اقدامات سخت افزاری که هم اکنون در دست اقدام است یک سری تابلوهایی نیز نصب تا بتوانیم اطلاع رسانی هر چه بیشتر به مردم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها نیز با توجه به شرایط خاص استان باید در این ایام پای کار حضور داشته باشند تا بتوان ایام عید و تعطیلات را با کمترین حادثه پشت سر بگذاریم.

معاون عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز 95 بیش از 28 میلیون تردد در کل محورهای استان داشته‌ایم بیان داشت: شهرداری‌ها در این ایام به منظور زیباسازی هر چه بیشتر شهر در معابر بخصوص معابری که در دید عمومی است را پاکسازی کنند.

ارتقایی گفت: با ابلاغ استاندار البرز کلیه کمیته‌های سفر بر اساس دستور العمل ابلاغی استاندار برنامه‌های خود را برای ستاد سفر آماده و اعلام کنند.
وی ادامه داد: همچنین نیاز است به منظور بهتر برگزار کردن برنامه‌های سفر از خود مردم و سازمان‌های مردم نهاد نیز بهره بگیریم.

معاون عمرانی استانداری البرز گفت: از نمازخانه‌های بین راهی و نمازخانه‌های رستوران‌ها نیز بازدید و حتما نواقص آنها به منظور استفاده هر چه بهتر مسافران برطرف شود.

کد خبر : ۴۴۸۵۳۸