خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرری خبر داد:

شورای مهارت شهرستان ری تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۴۷۰

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهر ری(شماره 17) از تشکیل شورای مهارت شهرستان ری در آینده نزدیک خبر داد.

« محمد رضایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر افزود: متاسفانه ادارات و نهادهای مختلف در سطح شهرستان ری همگی به موازات یکدیگر فعالیت دارند که این امر موجب تداخل کاری و به جواب نرسیدن کارها منجر می شود.

وی افزود: علیرغم اینکه طبق قانون، سازمان آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزش و اعطای گواهینامه رسمی مهارت است، نهادهایی چون اداره ارشاد، کمیته امداد، هلال احمر، بهزیستی و ادارات  مختلف در کنار موسسات آزاد آموزشی در حال برگزاری دوره های آموزشی هستند که با تشکیل شورای مهارت، این فعالیت ها رصد و یکپارچه می شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرری با اشاره به آموزش رایگان بالغ بر 40 رشته فنی در این مرکز گفت: هنرجویان پس از کسب مهارت های فنی و آموزش دوره های تئوری و عملی متناسب با رشته خود، در آزمون جامع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور شرکت کرده و گواهینامه رسمی مهارت دریافت می کنند.

وی نبود یک منبع ارتباطی میان مراکز آموزشی و نیاز بازار را به عنوان حلقه مفقوده بازار کار عنوان و تاکید کرد: باید متولیان آموزش و دستگاههای مسئول در معرفی نیروی کار مهارت دیده به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مشخص و به مردم معرفی گردند.

رضایی دریافت تسهیلات خوداشتغالی، سهولت کسب مجور از اتحادیه های صنفی،محاسبه دوره های آموزشی به عنوان سوابق کاری و معادل سازی با رشته های دانشگاهی را از جمله مزیت های گواهینامه مهارت برشمرد و ادامه داد: ایران اسلامی از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری بر خوردار است که اغلب ناشناخته مانده و باید با برنامه ریزی منطقی و اصولی ضمن استفاده از این ظرفیت های خدادادی، زمینه ایجاد اشتغال پایدار،کاهش نرخ بیکاری را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال هم می‌توان یک میلون تومان سرمایه داشت و هم یکصد میلیون تومان افزود: بسیاری از افراد از توانمندی های این سازمان و خدمات جانبی آن اطلاعی ندارند که باید یک کار جهادی اطلاع رسانی در این خصوص صورت گیرد.

این مقام مسئول سیاست دولت را آموزش رشته‌های منجر به ایجاد اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اعمال سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان تهران توانسته است با ایجاد 30 مرکز فنی و حرفه ای، زمینه آموزش رایگان بیش از 260 رشته فنی و حرفه ای را فراهم سازد.  

به گفته رییس مرکز فنی وحرفه ای شهرری، این مرکز دارای 11 کارگاه ثابت و 4 کارگاه سیار آموزشی است که روزانه از ساعت 8 صبح لغایت 5 بعدازظهر پذیرای متقاضیان کسب آموزش های فنی وحرفه ای است.

مرکز شماره 17 برادران شهرری در انتهای خیابان شهید رجایی،جاده قدیم قم، سه راه ترانسفو واقع است.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز