خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان کردستان:

مشکلات را پشت سر گذاشتیم/ در برهه‌ای از پذیرایی اهدا کنندگان خون نیز عاجز بودیم

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۳۴۹

مدیرکل انتقال خون استان کردستان با بیان اینکه در برهه ای حتی از پذیرش اهدا کنندگان خون نیز عاجز بودیم گفت: خوشبختانه مشکلات را پشت سر گذاشته‌ایم.

به گزارش ایلنا  نقل از روابط عمومی انتقال خون کردستان، محمد سعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان ضمن تقدیر از حمایت های همه جانبه سازمان برنامه و بودجه در خلال ممیزی های شرکت آلمانی از مجموعه انتقال خون گفت : مشکلات اداره کل به قدری بود که در برهه ای از خرید پذیرایی اهداکنندگان خون نیز عاجز بودیم اما با تغییر نگرش و ورود ادبیات اقتصاد انتقال خون به فعالیت های سازمان بخش عمده ای از این مشکلات پشت سر گذاشته شده است .

کریمیان با بیان اینکه افزایش اعتبار اداره کل متناسب با نرخ افزایش تورم در دهه اخیر نبوده است، گفت : افزایش 10 درصدی اعتبارات کفاف خرید تجهیزات ضروری روز دنیا را به انتقال خون نمی‌دهد و از طرفی حساسیت فرآیندهای انتقال خون نیز به گونه ای است که هیچگاه اجازه نخواهیم داد کیفیت کار تحت الشعاع منابع محدود قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انتقال خون به عرصه بین المللی ورود یافته است و مجوزهای لازم را اخذ کرده اظهار داشت : در کشور های پیشرفته دنیا اهدای خون همچون ایران کاملا رایگان، ایثارگرانه و داوطلبانه است اما چرخه آن اقتصادی است و هزینه تولید فرآورده‌های خونی با شرایطی که بیمار دریافت کننده آن را متقبل نشود از بیمه ها دریافت می گردد که خوشبختانه انتقال خون ایران نیز توانسته است این برنامه را عملی سازد .

کریمیان انتقال خون کردستان را جز چند استان برتر کشور در وصول مطالبات از بیمه ها خواند و گفت : کردستان تا پایان مهر ماه رتبه سوم و تا پایان آذر ماه رتبه ششم  وصول مطالبات را در بین 31 استان کشور کسب کرده است که نشان از همراهی مراکز درمانی، بیمه ها و همچنین تدابیر اندیشیده شده در مبحث اقتصاد انتقال خون دارد .

مدیرکل انتقال خون کردستان از افزایش هزار درصدی درآمد های سال جاری نسبت به سال 94 خبر داد و گفت : این درآمد ها جز درآمد های عمومی کشور است و امیدواریم با تلاش نمایندگان مجلس صددرصد آن به سازمان و استان بازگردانده شود.

 او به تولیدات پلاسمایی نیز اشاره کرد و تصریح کرد : آینده نگری تولید قریب به 20 هزار واحد پلاسما در استان که مازاد بر مصرف بیمارستانی است حدودا 60 میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد می کند و این در حالی است که اعتبارات اداره کل در شرایط فعلی بسیار کمتر از این مقدار است .

کریمیان بر اهمیت احداث مراکز جامع انتقال خون نیز تاکید کرد و بیان داشت: احداث مراکزی که امکان اهدای پلاکت خون، پلاسما و پذیره نویسی سلولهای بنیادین خون ساز در آن انجام شود در دستور کار قرار گرفته است و در آینده بسیاری از خدمات اهدا سازماندهی خواهد شد که این امر در استان نیازمند تامین فضای فیزیکی مناسب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز