خبرگزاری کار ایران

آیت الله عرب:

هاشمی می‌گفت مثل ریگ بیابان دروغ می‌گویند

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۰۴۴

استاد دروس خارج حوزه‌های علمیه کاشان خطاب به رییس جمهور گفت: امید است به دست مبارک شما زمینه وحدت ملی واقعی و رساندن فرد فرد شهروندان به حقوق حقه خود و فضای مبارک صداقت بیشتر بین همه انسانها در این مرز و بوم فراهم آید.

به گزارش ایلنا آیت الله حاج شیخ حسین عرب، استاد دروس خارج حوزه های علمیه کاشان، طی نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به برخی سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: امید است به دست مبارک شما زمینه وحدت ملی واقعی و رساندن فرد فرد شهروندان به حقوق حقه خود و فضای مبارک صداقت بیشتر بین همه انسانها در این مرز و بوم فراهم آید.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور مبارک سرور مکرم و دانشمند معظم حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی رییس جمهور اسلامی ایران دامت برکاته.

باسلام و تقدیم تسلیت عمیق به شما و خانواده محترم مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رضوان الله علیه در هفتمین شب پر کشیدن طایر قدسی روح او به آسمان زیبای رحمت و رحمانیت حق. تسلیتی به عمق دریای دل طوفان زده ملت ایران در این روزها، بی تردید رحلت آن عالم مجاهد از حوادث مولمه برای ملت و خانواده اوست. اما امید است که شهد شیرین حضور ملی، میلیونی و معنادار مردم در تشییع پیکر آن رحیل نستوه گوارای وجود خانواده و فرزندان ایشان بوده و مرهم و تسکینی بر جای جای تیرهای زهرآگین تهمت، افترا، اهانت و تقلب در تاریخ که توسط عده معدود به آن شخصیت فرزانه و خانواده او پرتاب شد، بوده باشد و خسته نباشید نشاط آور برای شما و دولت جنابعالی باشد. حضوری که بعد از تشییع پیکر مطهر امام راحل قدس سره بی نظیر بوده و مصداق روشن کریمه ان تقوموا لله و بی تردید از ایام عظیم و به یاد ماندنی است.

سخن گفتن از شخصیت موفق آن مرد محبوب آن هم برای جنابعالی نمونه توضیح واضحات محسوب میشود،افزون بر اینکه آثار وجودی و قلمی و خاطرات او معرف مقام علمی و فرهنگی و سیاسی اوست گرچه علیرغم شهرت و فعالیت بیش از نیم قرن در عرصه علم و جهاد و فرهنگ و سیاست ناگفته های بسیاری را به همراه خود برده و یا آن را علنی ننموده اند نظیر حکیمان و عارفان الهی که در هر کجا اسرار را هویدا نمیکردند. مستحضرید که ملاصدرای شیرازی که اسفار خود را به زبان عربی نوشته اما به تناسب توصیه در حفظ اسرار حکمی و عرفانی از این دو بیت فارسی بهره گرفته به خاطر لطافت و شیرینی آن:

(از سخن پر در مکن همچون صدف هر گوش را

قفل گوهرساز یاقوت زمرد پوش را

درجواب هرسوالی حاجت گفتارنیست

چشم بینا عذر میخواهد لب خاموش را)

مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی بی تردید نسبت به بسیاری از اسرار در حوزه سیاست چون حکیم و عارف الهی در اسرار عرفانی عمل کردند و چشمان بینا باید عذر لب خاموش او را بپذیرند.

فقط از باب تذکر که حوزه تذکر مسایلی است که مخاطب آن را به خوبی میداند و حتی ممکن است بهتر از گوینده بداند که در مورد جنابعالی حتما چنین است اما بزرگان گفته اند در تذکر اثر دیگری غیر از دانستن است این یکی دو نکته را به عرض می رساند:

۱-    در یکی از دیدارها با جمعی از علما و فضلاء قم در محضر مرحوم آیت الله هاشمی بودیم به تناسب معلوم شد از وقوع دو پدیده زشت از سوی برخی از دولتمردان قبل از دولت شما به شدت ناراحتند: پدیده اول دروغگویی آنها بوده است. خدا را شاهد میگیرم که عین تعبیر آقای هاشمی این بود:* مثل ریگ بیابان دروغ می‌گویند* گرچه آن تاریخ تلخ گذشته است و ملت ایران شخصیت عالم و فرزانه ای مانند جنابعالی را به عنوان رییس جمهور به قدرت رسانده است که الحمدلله مایه آبروی کشور و ملت هستید اما این فرمایش صریح مرحوم آقای هاشمی که ده ها شاهد  قطعی آن را گواهی میکند جای تامل ندارد؟ چگونه و با کدامین ساز و کار،یک شبه، یک انسانی که حداقل صلاحیت اخلاقی را ندارد میتواند بزرگترین مصدر اجرایی کشور را به دست بگیرد؟ بستر و پیش زمینه آن کدامند؟ اگر شناسایی نشوند و مردم به خوبی آن را نشناسند چه تضمینی وجود دارد که بعد از جنابعالی دوباره تکرار نشود. قصور و تقصیر کسانی که چنین عناصر عاری از صلاحیت را روی کار آورده اند چیست و الان آنان چه کسانی هستند؟

پدیده دومی که آن رحیل محبوب و مظلوم با صراحت بیان نمودند این بود که: «ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام با صبر و حوصله کافی قوانینی را به تصویب میرسانیم اما به راحتی زیر پا گذاشته و با اختیار خود هر چه میخواهند انجام میدهند» این پدیده خطرناک نیز که از سوی آن دولتمردان انجام و ناراحتی صریح ایشان را به دنبال داشت پیشینه و تاریخچه آن جای درنگ و تامل بسیار دارد.

۲- نکته دیگری که باید با توجه به رحلت مرحوم آقای هاشمی مدنظر قرار بگیرد این است که عده ای با اعمال فشار و سانسور و پوشاندن حقایق و ترساندن مردم و نخبگان و ارتکاب گناه بزرگ کتمان،دانسته یا ندانسته بسترساز نوعی فرهنگ ناروا و ناعادلانه را فراهم آورده اند.

حضرت آقای روحانی

ایام عزت و خدمت به خلق مظلوم خدا مستدام.

حسین عرب

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز