خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

آیت الله هاشمی مجتهدی آگاه و مصلحی بزرگ و دوراندیش بود

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۲۳۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مجتهدی آگاه و مصلحی بزرگ بود و به دور از جریان های پوپولیستی و عوام زدگی در راه اعتلای نظام و کشور تلاش بسیاری کرد.

به گزارش ایلنا نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان؛ بهرام نصراللهی زاده در مراسم گرامیداشت ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که صبح چهارشنبه با حضور آحاد شهروندان، علما و مدیران شهرستانی برای ارج نهادن به خدمات این عالم مجتهد در مسندهای مختلف انقلابی و حکومتی نظام جمهوری اسلامی در شهرستان کامیاران برگزار شد، ضمن تسلیت فقدان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: سخن گفتن در باب فضائل و فعالیت های این مرد بزرگ نیاز به مدتها زمان دارد؛ زیرا وی سال ها در حلقه یاران اصلی انقلاب حضور داشته و از عوامل توسعه و اتحاد ملی بوده اند.

وی افزود: با رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در کشوراتحاد ایجاد شد و مردم با حضور میلیونی خود در تشییع پیکر ایشان و نیز مراسم هایی که امروز در اقصی نقاط کشور برگزار می شود، نشان دادند که یاد وخاطره بزرگان مملکت و این شخصیت بزرگ را گرامی می دارند.

وی به سخنان رهبری درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد وگفت: مقام معظم رهبری به خوبی زاویه های شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی را تبیین کردند و فرمودند که ایشان در زمان شاه از مبارزان صف اول بود و کارهای ایشان در زمان انقلاب روشن و مبرهن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ویژگی های شخصیتی و سیاسی آیت الله رفسنجانی را ستود و اظهار داشت: ویژگی های این عالم دین و سیاست باید سرلوحه دیگران قرار گیرد، ایشان دهها سال برای کشور کارکردند و اخلاص و اراده ای فوق العاده برای توسعه کشور داشتند  و هیچگاه اصل نظام را نادیده نگرفته و مطیع تصمیم رهبری و ولی امر بود.

نصراللهی زاده تشریح کرد: آیت الله رفسنجانی به عشق ایران شکنجه های ساواک را تحمل کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حلقه نزدیکان اما م و رهبری قرار گرفت؛ وی شخصیتی سیاسی، علمی و دینی بود و در مراحل مختلف با سیاست های خاص خود در راه پیشرفت، توسعه و اتحاد ملی گام برداشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مجتهدی آگاه و مصلحی بزرگ بود، ایشان نماد دوراندیشی و اصلاح بسترهای حکومتی در دراز مدت بود و به دور از جریان های پوپو لیستی و عوام زدگی  در راه اعتلای نظام و کشور تلاش بسیاری کرد.

نصراللهی زاده در ادامه  سخنان خود ضمن بیان مجاهدت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ایشان از طرف امام فرماندهی جنگ را بر عهده داشت  و به مانند یک سرباز در همه جبهه ها حضور داشت و وقتی که درک کرد، جنگ کشور را به سوی مشکلات بیشتر می برد از امام خواست که آتش بس را قبول نماید و ضمن پذیرش مسئولیت این پیشنهاد، درایت و دوراندیشی خود را به اثبات رساند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان به دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و بیان داشت: آیت الله هاشمی در جایگاه رییس جمهور شروع به بازسازی زیربنایی کشورکرد و با تخصیص منابع لازم ساختارهای کشور را توسعه داد و با درک درست، زیرساخت ها را ساخت و به حق به سردارسازندگی مشهور شد.

نصرالهی زاده در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد : راه هاشمی یعنی مسیر اعتدال و عقلانیت و پیشرفت و توسعه کشور تداوم یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز