خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن بیماران کلیوی زنجان:

انجمن کلیوی زنجان با تکیه بر اعتماد مردمی فعالیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۸۸۳

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: انجمن کلیوی با تکیه بر اعتماد مردم بنا نهاده شده و در حال حاضر در قالب 10 کمیته تخصصی در جهت رفع نیاز‌های درمانی، مالی و معیشتی فعالیت دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از انجمن کلیوی استان زنجان ، محمدرضا طهماسبی در نشست ادواری انجمن کلیوی شهرستان‌ها با اشاره به این که کار اصلی در این حوزه را خیّرین انجام می‌دهند، گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران به ‌عنوان اولین خیریه حوزه سلامت از سال 59 تاسیس و دارای 170 شعبه در کشور در سال 93 با عنوان ملی به ثبت رسید.

این مسئول با اشاره به این که 6 شهرستان استان زنجان دارای نمایندگی انجمن کلیوی هستند، خاطرنشان کرد: شهرستان های دارای نمایندگی انجمن کلیوی، بخش دیالیز دارند و سال گذشته نیز با افتتاح بخش پیوند کلیه در زنجان درمان بیماران کلیوی تکمیل شد.

طهماسبی با اشاره به یکی از اولویت این انجمن در گذشته، اظهار کرد: با تلاش همکاران در زمینه پیشگیری از بیماری ‌های کلیوی تاکنون فعالیت های چشمگیری در کاهش بیماری در مقایسه با سایر مراکز استان ها انجام گرفته که امیدواریم با ادامه این روند و با آموزش‌های لازم به اقشار مردم، زمینه بروز بیماری های کلیه را کاهش دهیم.

وی در خصوص افتتاح بخش دیالیز وابسته به انجمن کلیوی زنجان، گفت: این بخش با گنجایش 30 تخت همراه با تجهیزات و خدمات در سطح جهانی در 13 اسفندماه و در آستانه روز جهانی کلیه همراه با کلنگ‌زنی زمین ورزشی برای بیماران پیوند اعضاء به ویژه بیماران کلیوی افتتاح می شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از وجود هزار و ۵۶۰ بیمار کلیوی در استان زنجان خبر داد و گفت: هزار و ۲۰۰ بیمار با پیوند و مراقبت از چرخه دیالیز خارج شدند و ۳۶۰ بیمار دیالیزی در 8 مرکز فعال زنجان و شهرستان های تابعه وجود دارد.

این مسئول با اشاره به این که باید با تخصص، تعهد و برنامه‌ریزی پیش برویم، ادامه داد: هدف، حفظ سلامتی جامعه و رفاه حال بیماران است که با برنامه‌ریزی تخصصی و تعهد افراد خیّر به این مهم دست خواهیم یافت.

در ادامه مهدی رستمخانی دبیر همایش ملی انجمن کلیوی زنجان با اشاره به این که شاهد تحقق اهداف و به بار نشستن نهال سرسبز انجمن کلیوی به عنوان الگوی کشور و کلنگ زنی زمی چند منظوره ورزشی بیماران پیوند اعضاء هستیم، گفت: اولین ثمره تلاش‌های انجمن کلیوی زنجان راه‌اندازی اولین و مجهزترین بخش همودیالیز با تجهیزات و استانداردهای جهانی در ایران است.

در این نشست هر یک از مدیران انجمن کلیوی شهرستان‌ها عملکرد این انجمن‌ها در طول نه ماهه سال جاری را ارائه دادند و در راستای حل مشکلات به ارائه نظر و پیشنهاد پرداختند و نشست های دوره ای را سبب ارتقاء عملکردها در پیشبرد اهداف خیرخواهانه انجمن دانستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز