خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت توجه به ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی استان در ارتباطات بین‌المللی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی آذربایجان شرقی در ارتباطات بین‌المللی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی نواداد در دیدار با سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت، با اشاره به همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و روسیه، گفت: ارتقای سطح این همکاری‌ها در دستور کار ما قرار دارد.
 
وی با اشاره به تاثیرات مثبت اقتصادی برجام خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای استان آذربایجان شرقی تصویب شده است.
 
نواداد، پتانسیل‌های برجسته اقتصادی استان از قبیل صنعت قطعه‌سازی، معدن و کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد و تمامی مدیران ارشد استانی همکاری مناسبی در این خصوص دارند.
 
وی، وجود منطقه آزاد ارس را یکی از قابلیت‌های ویژه استان دانست و ادامه داد: در حال حاضر روزانه 20 هزار کیلو گوجه‌فرنگی و خیار از این منطقه به کشور روسیه صادر می‌شود و این صادرات قابل افزایش است.
 
سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت نیز در این دیدار بر افزایش همکاری‌های اقتصادی کشورش با استان آذربایجان شرقی تاکید کرد.
 
کانستانتین آلکسی‌یف گفت: متاسفانه سطح همکاری‌های اقتصادی بین ایران و روسیه کمتر از همکاری‌های سیاسی است و این همکاری‌ها قابلیت افزایش را دارد.

کد خبر : ۴۴۶۴۴۱