خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت اتمام پروژه دوخطه‌کردن راه‌آهن زنجان- تهران

استاندار زنجان تکمیل پروژه دوخطه‌ کردن راه‌آهن زنجان- تهران را حیاتی توصیف کرد و گفت: اجرای این طرح به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه استان، ضروری است.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسداله درویش امیری در بازدید از پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان- تهران که با حضور معاون هماهنگی عمرانی استاندار و فرماندار زنجان انجام شد، این پروژه را از زیرساخت‌های مهم توسعه استان برشمرد و بر ضرورت تکمیل آن در مدت مقرر پیمان، ظرف مدت 18 ماه آینده تاکید کرد.

وی به اهمیت تکمیل پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- تهران به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس محترم جمهوری به استان زنجان اشاره کرد و افزود: این پروژه به دلیل کاهش هزینه‌های مالی کشور و تاثیراتی که در افزایش رفاه مردم منطقه دارد، در زمره مصوبات و تاکیدات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور نیز قرار دارد.

600600p21973EDNmainIMG_8922

استاندار زنجان با اشاره به اینکه از مجموع 170 کیلومتر طول این خط که به 4 بخش تقسیم شده، 110 کیلومتر معادل 3 بخش در حوزه جغرافیایی استان زنجان و یک بخش در حوزه استان قزوین واقع شده است، یادآور شد: اکنون به دلیل برودت هوا، اجرا با کُندی مواجه است که با بهبود شرایط جوی، روند اجرا سرعت خواهد یافت.

وی اجرای پروژه دوخطه‌ کردن راه‌آهن زنجان- تهران را برای مردم استان و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان فعال در زنجان بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد و اظهار داشت: در استان زنجان به همراه 7 استان دیگر به دلیل نزدیکی به پایتخت، برقراری پرواز هوایی به تهران به صرفه نیست، لذا دوخطه نمودن راه‌آهن و استقرار قطارهای سریع‌السیر در این محور از ضرورت بالایی برخوردار است.

وی در پایان ضمن تاکید بر پیگیری تامین منابع مالی مورد نیاز در راستای تکمیل و اتمام پروژه، ابراز امیدواری نمود بر اساس زمان‌بندی اعلام شده از سوی پیمانکاران و مجریان، طبق قرارداد در اجرای این پروژه تسریع و ظرف 18 ماه به بهره‌برداری برسد.

کد خبر : ۴۴۶۰۰۴