خبرگزاری کار ایران

با تشکیل اولین جلسه ستاد انتخابات استان؛

زنگ انتخابات در گلستان به صدا درآمد

اولین جلسه ستاد انتخابات استان گلستان ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات استان در این جلسه گفت: جهت برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعاً 11 فرآیند خواهیم داشت که از یازدهم اسفند با معرفی معتمدین جهت تشکیل هیأت اجرایی مرکزی توسط وزیر کشور آغاز و در 29 اردیبهشت 96 با برگزاری انتخابات، به پایان خواهد رسید.
 
"علی اصغر طهماسبی" ادامه داد: در تاریخ 22 فروردین صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور به فرمانداران را خواهیم داشت و همزمان هیات‌های اجرایی توسط فرمانداری‌ها به مدت سه روز تشکیل خواهند شد.
 
وی بیان کرد: همچنین جهت برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 19 فرایند خواهیم داشت که اولین فرایند آن با تشکیل ستاد انتخابات در وزارت کشور آغاز شده و فرایند دوم از تاریخ 25 اسفندماه با صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر محترم کشور ادامه خواهد یافت.
 
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری از تاریخ 22 لغایت 26 فروردین ماه به مدت 5 روز خواهد بود و داوطلبانی که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان تأیید شود می‌توانند از تاریخ 8 لغایت 27 اردیبهشت ماه به مدت 20 روز تبلیغات داشته باشند.
 
طهماسبی اضافه کرد: مدت تبلیغات برای نامزدهای تأیید صلاحیت شده انتخابات شورای شهر و روستا نیز از 21 لغایت 27 اردیبهشت ماه به مدت 7 روز خواهد بود.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان گفت: برگزاری یک انتخابات پرشور، سالم و با مشارکت حداکثری هدف اعضاء ستاد انتخابات استان خواهد بود و از امروز همه توان خود را برای تحقق یک انتخابات سالم و پرشور بکار خواهیم گرفت.
 
در این جلسه همچنین احکام صادره از سوی استاندار گلستان به مسئولان کمیته‌های ذیل ستاد انتخابات استان، تقدیم شد.

کد خبر : ۴۴۵۹۳۰