خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

وجود ۲۲ هیات گلف در سطح کشور/ بهره‌گیری از ظرفیت‌های خصوصی برای ارتقا ورزش گلف

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۵۲۹

رئیس‌فدراسیون گلف گفت: فراوانی ورزشکاران گلف در برخی استان‌ها بیشتر و در بعضی از استان‌ها کمتر است، اما در مجموع در ۲۲ استان هیات گلف داریم و چهار انجمن تحت پوشش ما فعالیت می‌کنند.

کیکاوس سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با وضعیت گلف کشور و تعداد زمین‌های موجود این ورزش، اظهار کرد: در حال حاضر وضع موجود گلف کشور از لحاظ سطح برخورداری از امکانات، زیر ساخت‌ها، منابع انسانی، تجهیزات، دانش گلف و سطح مهارتی و تکنیکی در سطح نسبتا خوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه این ورزش در سطح استان‌ها و کشور روند رو به رشدی دارد و مردم به خصوص جوانان به این ورزش علاقه زیادی از خود نشان داده‌اند، اما با وجود المپیکی شدن گلف، این ورزش از لحاظ سخت افزاری دچار محدودیت‌های زیادی است، افزود: عرضه امکانات و زیر ساخت‌های ما در این ورزش با تقاضا هم‌خوانی ندارد و در این زمینه دچار کمبود هستیم، اما خوشبختانه تعدادی سرمایه گذار اعلام همکاری کرده‌اند و همچنین دولت نیز حمایت خوبی از این قبیل ورزش‌های المپیکی دارد و در تلاش هستیم این ورزش را به صورت اصولی و پایه‌ای افزایش دهیم.

رئیس فدراسیون گلف کشور با اشاره به کانون‌های استعداد یابی گلف کشور که اخیرا فعال شده است، تصریح کرد: این کانون‌ها در شش استان کشور پایلوت شده است و از بهمن ماه طرح ملی گلف آغاز می‌شود که با هدف کسب سهمی در المپیک آینده کار خود را با یک مربی حرفه‌ای، آغاز می‌کند.

وی در رابطه با طرح زمین‌های آموزشی و تمرینی گلف را که از کشور کره و دانشگاه‌های آن اقتباس کرده‌ایم که طرحی بسیار اثر بخش است، ابراز کرد: از طریق این طرح در نظر داریم در مرکز هر استان یک آکادمی تمرینی و آموزشی گلف دایر کنیم که این طرح مزیت‌هایی دارد از جمله کم هزینه بودن، فایده داشتن از لحاظ اقتصادی، بازده بالا و همچنین زمین زیادی نیاز ندارد و با حداقل امکانات می‌توان آن را احداث کرد.

سعیدی اضافه کرد: این طرح در سه فاز پیش بینی شده است که هر فاز از هم مستقل است و فاز اول که اجرا شود کار آموزش به تمرین می‌تواند صورت گیرد و در فازهای بعد مسائل بعدی را نیز فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تامین مربی و تجهیزات به عهده فدراسیون گلف است، گفت: فراهم کردن زیر ساخت‌ها به عهده اداره کل ورزش استان است که بخشی به عهده شهرداری‌ها وقسمتی به عهده همکاری بخش خصوصی در غالب قراداهای BUT منعقد می‌شود که نظیر کافی شاپ و محل اقامتی است و خود اصل طرح که هیئت‌های گلف است، متولی آن خواهند بود.

رئیس فدراسیون گلف با اشاره به تعداد سه هزار و پانصد ورزشکار گلف در سطح کشور، عنوان کرد: فراوانی ورزشکاران در برخی استان‌ها بیشتر است و در بعضی از  استان‌ها با توجه به شرایط اقلیمی و تازه تاسیس بودن گلف، تعدا ورزشکاران این رشته کمتر است، اما در مجموع در ۲۲ استان هیئت گلف داریم و چهار انجمن تحت پوشش ما فعالیت می‌کنند.

وی افزود: انجمن بهکاپ ، انجمن مینی گلف، انجمن وود بال و انجمن کروکت تحت پوشش فدراسیون گلف هستند که این انجمن‌ها ساختارهای بین المللی و فدراسیون جهانی دارند و با موافقت و تحت نظر فدراسیون گلف فعالیت می‌کنند.

سعیدی با بیان اینکه هنوز به اهداف بلند مدتی که پیش بینی کرده‌ایم نرسیده و فاصله زیادی با آن داریم اما در تلاش برای ازبین بردن و کاهش این فاصله هستیم تا گلف کشور را متناسب با استاندارهای بین المللی پیش ببریم، بیان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود داخلی و خارجی بهره بگیریم و ارتباطات نهاد بین المللی را تقویت کنیم و با توجه به آورده‌ای که این ورزش در ابعاد سیاسی، بین المللی، تجاری، بازرگانی و تبلیغی دارد، می‌توانیم هم پای سایر رشته‌های مطرح کشور این ورزش را به عرصه المپیک نزدیک کنیم که این مسئله به یک تلاش و خرد جمعی، بسیج کردن منابع و امکانات و  هم افزایی در بخش‌های مختلف ورزش، نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه در بخش زیر ساخت‌ها دو مسئله و دو بخش لازم است، اظهار کرد: یک بخش باید توسط نهاد حاکمیتی و دولت ایجاد شود و بخشی دیگر توسط نهادهای غیر دولتی و خصوصی صورت گیرد که در چند سال قبل طرح پایش ملی و آمایش سرزمین در چهار استان کشور، چهار نقطه شناسایی شد به تصویب رسید.

رئیس فدراسیون گلف کشور ادامه داد: در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و به موافقت رئیس سازمان تربیت بدنی، قرار بود در چهار ورزشگاه مجموعه ورزشی ثامن مشهد، مجموعه یادگار امام تبریز، مجموعه نقش جهان اصفهان و میان رود شیراز، چهار میدان گلف احداث شود و جانمایی آن در هر چهار مجموعه زمین گلف جانمایی شد، اما به لحاظ محدودیت‌های اعتباری و وجود چهار هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام که از دولت قبل به ارث رسیده بود و فشارهایی که وارد است، متاسفانه موفق به شروع کردن این پروژه‌ها نشدیم.

وی تاکید کرد: اما این موضوع در دستور کار قرار گرفته و در تلاش هستیم که از ظرفیت‌های بخش غیر دولتی بهره بیشتری را بگیریم و در حال حاضر یک دو مورد سرمایه گذار بخش خصوصی به فدراسیون گلف مراجعه کرده‌ و یک پروژه در اطراف تهران در حال احداث است، همچنین اخیرا یک گروه خارجی برای سرمایه گذاری این ورزش مراجعه کرده‌اند .

وی تصریح کرد: سیاست و راهبرد اصلی وزارت ورزش جوانان به ویژه دکتر سلطانی فر این است که از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیر دولتی بیشتر استفاده کنیم و اتکاء به منابع دولتی را کم کنیم که این موضوع در دستور کار فدراسیون گلف نیز قرار گرفته است.

سعیدی در رابطه با وجود ورزش گلف در خراسان رضوی، بیان کرد: در خراسان رضوی با توجه به ظرفیت بالای اجتماعی، فرهنگی، محوریت ثامن الائمه، ظرفیت گردشگری توریست، همسایگی با کشورهایی ک در جوار این استان هستند، وسعت و جمعیت بالایی که در این استان است می‌توان بهره گیری خوبی از خراسان رضوی برای گلف داشت.

وی ابراز کرد: در رابطه با برنامه‌هایی که به معرفی گلف کمک می‌کند اهتمام می‌ورزیم. رویدادی که به صورت بین المللی در بعد داخلی در حال برگزاری است می‌تواند نمادی برای معرفی و شناساندن گلف، به مردم و نهادها و بخش‌های مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی شود که گلف ورزشی مفرح، با نشاط، المپیکی و دارای ظرفیت‌های بالای دیپلماسی و بین المللی است که در تمام دنیا از ظرفیت‌های آن استفاده خوبی می‌شود.

رئیس فدراسیون گلف کشور افزود: بسیاری از سیاستمداران به این رشته روی آورده‌اند، بیش از ۸۵ میلیون نفر در دنیا این ورزش را انجام می‌دهند و بیش از ۵۰ هزار زمین استاندارد گلف در دنیا موجود است.

وی با اشاره به سابقه گلف در ایران، گفت: این ورزش در ایران یکصد سال سابقه دارد و شش زمین استاندار گلف در کشورمان وجود دارد که یک زمین چمن در تهران است و پنج زمین غیر چمن با ابعاد استاندار در استان‌های مختلف داریم، همچنین ده‌ها زمین تمرینی در کشور نوجود است که بیش از ۳۰ زمین مینی گلف عمدتا در مراکز  استان‌ها داریم.

وی با تاکید به اینکه باید گلف را بیشتر در مراکز استان‌ها متمرکز کنیم، عنوان کرد: بر این باور هستیم اگر بخواهیم ورزشی را توسعه دهیم باید با محاسبات دقیق و برنامه ریزی اصولی پیش برد و به صورت شعار گونه نمی‌شود عمل کرد از این رو ما در دو فاز برنامه خود را جلو می‌بریم که فاز اول ایجاد امکانات و زیر ساخت‌ها در استان‌ها است و گام بعدی ارتقا این ورزش در کلان شهرهایی که این ظرفیت را دارا هستند، است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز