خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:

نظارت بر پسماندهای پزشکی بیشتر شود/ کارخانه زباله‌سوزی برای تبریز ضروری است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی کارخانه زباله سوز را یک ضرورت حیاتی برای شهر تبریز عنوان کرد و گفت: اقدامات عملی در نظارت پسماندهای پزشکی باید بیشتر شود تا دراین زمینه مشکل خاصی نداشته باشیم.

به گزارش‌ایلنا به نقل از روابط‌عمومی‌استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد جهانسری در دیدار با مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با تاکید بر سامان‌دهی پسماندهای پزشکی اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز یکی از فعال‌ترین و به روزترین سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری است که تلاش خواهیم کرد در حد توان این سازمان را حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین و کار آمدترین فعالیت‌های این سازمان در بخش آموزش شهروندی است که در بین مردم بسیار تاثیر‌گذار بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گفت: اقدامات عملی در نظارت پسماندهای پزشکی باید بیشتر شود تا این زمینه مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: پدافند غیر عامل راهکاری لازم برای مدیریت است که در حفظ جان انسان‌ها و سرمایه آنها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

جهانسری گفت: پدافند غیرعامل می‌تواند مشاور خوبی برای تمامی مدیران باشد تا در زمینه‌های مدیریتی راهکارهای مناسبی را برای سازمان‌ها ارائه دهد که ما نیز تلاش خواهیم کرد در بخش‌های احداث کارخانه زباله سوز، پسماندهای پزشکی و نخاله گاه‌ها با سازمان مدیریت پسماند همکاری داشته باشیم و راهکارهای لازم در این خصوص را ارایه دهیم.

مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری تبریز نیز در این دیدار گفت: در بخش نخاله‌های ساختمانی با تفاهم‌نامه‌ که بین یکی از کارخانه‌های استان داشته‌ایم سعی خواهیم کرد نخاله‌های ساختمانی را سامان‌دهی کنیم.
 
علیرضا اصغری افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات اخیر سازمان احداث کارخانه زباله‌سوز بوده است که شهر تبریز به‌عنوان اولین شهر ایران در سال‌های آینده دارای کارخانه زباله‌سوز خواهد بود.
 
وی گفت: سازمان پسماند تلاش خواهد کرد همکاری بیشتری با پدافند غیرعامل استان داشته باشد و به‌عنوان یک مشاور درزمینه‌های مختلف همکاری کند.
 
اصغری در پایان گزارشی از اقدامات سازمان و فعالیت‌های مرکز دفن فنی و مهندسی زباله و تصفیه‌خانه شیرابه و زیرساخت‌های سازمان مدیریت پسماند را ارایه کرد.

کد خبر : ۴۴۵۴۴۷