خبرگزاری کار ایران

فرماندار سنندج مطرح کرد:

نازک‌کاری، گلیم و فرش برند کردستان هستند

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۴۱۴

فرماندار سنندج گفت: نازک‌کاری، گلیم و فرش جزو محصولات اختصاصی استان هستند و برند کردستان محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زارعی در جلسه کار گروه اشتغال که به منظور بررسی طرح های مشاغل خانگی جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری سنندج تشکیل شد، با بیان اینکه صنایع دستی در استان کردستان راهی در جهت اشتغال‌زایی است گفت: در استان کردستان برخی صنایع‌دستی ازجمله نازک‌کاری، گلیم و فرش منحصر به‌ فرد و ویژه کردستان بوده و صاحب برند هستند، بنابراین باید از این صنایع در جهت اشتغال‌زایی بیشتر بهره برد.

وی با اشاره به نقش IT در اشتغال بیان داشت: IT حوزه‌ای است که زمینه اشتغال برای جوانان را فراهم می‌کند که لازم است بانک‌ها در این راستا از جوانان حمایت بیشتری کنند.

وی در خصوص اهمیت مرزها در اشتغال افزود: همسایگی مرز برای استان کردستان یک فرصت است و لازم است زمینه را برای جوانان با استعداد در این حوزه فراهم کنیم.

فرماندار نقش بانک‌ها را در اشتغال مؤثر دانست و گفت: ساختار فعلی بانک‌ها برای توسعه کار و اشتغال‌زایی تعریف ‌نشده است که باید در این راستا چاره‌اندیشی و برای برداشتن موانع تسهیلات اشتغال‌زایی تصمیم‌گیری و اعتبارات ویژه تخصیص یابد.

زارعی با تاکید به نظارت بر شیوه هزینه وام‌های اشتغال‌زایی اظهار داشت:  کارشناسان ادرات ذیربط بر کارگاه‌های تولیدی و خانگی نظارت کامل داشته باشند تا وام‌ها در جهت اشتغال‌زایی و تولید هزینه گردد.

وی با بیان توسعه گردشگری در استان گفت: منطقه اورامان یکی از مناطق گردشگری است که نیاز به امکانات بیشتری در این زمینه دارد، در روستاهای اورامان باید برای  اسکان و رفاه حال گردشگران ، خانه‌های روستا با معماری اصیل و حفظ طبیعت تبدیل به هتل و اقامتگاه‌ها شود و بانک‌ها در این زمینه به. متقاضیان کمک کنند.

فرماندار بابیان اینکه صنایع‌دستی در استان کردستان راهی در جهت اشتغال‌زایی است اظهار داشت: در استان کردستان برخی صنایع‌دستی ازجمله نازک‌کاری، گلیم و فرش منحصربه ‌فرد و ویژه کردستان بوده و صاحب برند هستند، بنابراین باید از این صنایع در جهت اشتغال‌زایی بیشتر بهره برد.

زارعی بابیان اینکه کردستان رده اول در کشور در تولید توت‌فرنگی دارد، گفت: ایجاد سردخانه در جوار مزارع کشاورزی، وسیله‌ای برای نگهداری درازمدت این محصول و سایر محصولات کشاورزی است و باعث می‌شود که بتوان محصولات را برای مدت طولانی نگهداری و در مواقع ضروری و نیاز به بازار عرضه نمود، بنابراین لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی و به کشاورزان و متقاضیان، وام‌های ویژه‌ای اختصاص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز