خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان شمالی خبرداد:

خراسان شمالی الگوی بیمه واحدهای روستایی در کشور

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان شمالی از 100 هزار واحد روستایی این استان در یک سال گذشته در برابر حوادث طبیعی خبرداد.

به گزارش ایلنا، عبدالله قدرتی با اشاره به سکونت 45 درصد جمعیت استان در روستاها و آسیب پذیری بناهای روستایی گفت: استانداری خراسان شمالی در یک طرح ابتکاری و برای نخستین بار در کشور، بیمه منازل و اماکن روستایی در برابر حوادث را با اعتبارات دولتی اجرایی کرد. 
 
وی افزود: از بهمن ماه 94 تاکنون 100 هزار واحد با پرداخت هزینه‌ای معادل 10 تا 11 هزار تومان برای هر واحد، در برابر آتش سوزی، سیل، زلزله، صاعقه و انفجار بیمه شد. 
 
وی سقف پوشش بیمه‌ای هر یک از این واحدها را 20میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این طرح که با مشارکت کنسرسیومی از بیمه‌های ایران، البرز و دی اجرایی شد، مورد استقبال دیگر استان‌ها هم قرار گرفت؛ به طوری که از پارسال تاکنون طرح مشابهی در استان‌های خراسان جنوبی، گلستان، قزوین و کرمانشاه به اجرا در آمد. 
 
قدرتی گفت: همچنین برای پیشگیری از خسارات حوادث، 53 هزار واحد روستایی استان با تسهیلات دریافتی مقاوم سازی شد. 
 
استان خراسان شمالی 835 پارچه آبادی دارد که در 686 روستای آن با بیش از 20 خانوار جمعیت، دهیاری دایر است. خراسان شمالی جزء پنج استان اول در معرض وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیرمنتظره است.

کد خبر : ۴۴۵۱۸۹