خبرگزاری کار ایران

برای دومین سال متوالی؛

کردستان به‌ عنوان استان برتر در حوزه پژوهش برگزیده شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۳۷۶

استان کردستان برای دومین سال پیاپی به عنوان استان برتر در حوزه پژوهش برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استاندار کردستان در مراسم تقدیر از پژوهشگران و ایده پردازان برتر استان که صبح امروز در سالن شهدای دولت در استانداری برگزار شد، گفت: روز 23 آذرماه مراسمی در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و در این مراسم، استان کردستان برای دومین سال متوالی به‌عنوان استان برتر در حوزه پژوهش موردتقدیر قرار گرفت.

زاهدی ضمن تجلیل از پژوهشگران، تصریح کرد: پژوهشگران در حوزه پژوهش و فناوری جدیت و اهتمام چشمگیری داشته‌اند که جای تشکر و قدردانی دارد و امید است که این تلاش‌ها تداوم داشته باشد.

وی اظهار داشت: موفقیت در حوزه پژوهش برای دومین سال متوالی وظیفه ما را سنگین‌تر کرده و لازم است با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه تکرار این موفقیت  فراهم شود و در سال های‌ آینده چهره‌های برتر  بیشتری را در حوزه تولید علم وپژوهش ، معرفی کنیم.

استاندار کردستان گفت: روز 23 آذرماه مراسمی در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و در این مراسم، استان کردستان برای دومین سال متوالی به‌عنوان استان برتر در حوزه پژوهش موردتقدیر قرار گرفت.

زاهدی ادامه داد: آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی ،نقش مهمی در توسعه آینده دارند،بنابراین لازم است  در دوره تحصیلی آموزش‌وپرورش ، طوری آموزش داده شود که دانش‌آموزانی پرسشگر و خلاق تربیت شوند و باید توجه بیشتری در این زمینه به عمل آید.

وی ضمن تاکید به لزوم ارتباط بین بخش پژوهشی و آموزشی مراکز علمی با بخش اجرایی گفت: باید  تلاش  شود که بین بخش پژوهش و آموزش دانشگاه، با بخش‌های اجرایی، رابطه منطقی و متقابل وجود داشته باشد و تولید علم در مراکز علمی و پژوهشی در اختیار بخش اجرا قرار گیرد، که این امر کمک زیادی در جهت حل مشکلات حوزه‌های تولید و اقتصاد و اشتغال خواهد کرد.

استاندار ضمن تأکید بر پژوهش بیشتر، تصریح کرد: مشکل دستگاه‌های اجرایی فقط بودجه و منابع مالی نیست، بلکه نیاز به پژوهش بیشتر درزمینه راه های تولید و توسعه در بخش‌های خدمات و اجرایی است و لازم است در این زمینه توجه و دقت بیشتری به عمل آید و باید از شیوه‌های سنتی خارج‌شده و بتوانیم با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

وی درزمینه شرکت‌های دانش بینان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش زیادی در توسعه و بهره‌وری دارند. بنابراین باید از توان این شرکت‌ها و همچنین فناوری‌ها در توسعه استان کمک بیشتری گرفته شود، چون استان کردستان   در این زمینه دارای  استعدادهای ویژه است  و لازم است از این استعداد و توان‌ها کمک گرفته شود.

 در پایان این مراسم از پژوهشگران و ایده پردازان برتر استان، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز