خبرگزاری کار ایران

با تلاش کارکنان ایمنی و آتش‌نشانی صورت گرفت؛

مهار آتش‌سوزی مخزن ذخیره‌سازی پایانه نفتی خارک

رئیس روابط عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران از مهار آتش‌سوزی مخزن ذخیره سازی پایانه نفتی خارک خبرداد.

به گزارش ایلنا، مجتبی عوض‌زاده از مهار آتش‌سوزی مخزن شماره 19 پایانه نفتی خارگ خبر داد و گفت: آتش سوزی هنگام تعمیرات اساسی با سرعت عمل کارکنان ایمنی و آتش نشانی پایانه نفتی خارک در مدت کمتر از 30 دقیقه به طور کامل مهار و از خسارت به تأسیسات جلوگیری شد.

عوض زاده افزود: تعمیرات اساسی مخازن ذخیره سازی پایانه نفتی خارک طی یک برنامه زمان بندی مشخص برای به روزرسانی و تداوم پایدار تولید، ذخیره سازی و صادرات نفت خام و مدیریت راهبردی این عملیات همه ساله در حال انجام است و هنگام تعمیرات اساسی نیز تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی اندیشیده می‌شود.

وی گفت: باتوجه به افزایش تولید و صادرات نفت خام کشور در پسابرجام، بعضی از تعمیرات اساسی مخازن به علت خارج نشدن مخزن از چرخه عملیاتی هنگام عملیاتی بودن مخزن انجام می‌گیرد، که خوشبختانه در این حادثه فقط مکانیکال سیل مستعمل مخزن که در حال تعویض بوده دچار حریق شد و به مخزن آسیبی وارد نشد.

عوض‌زاده افزود: یکی از زیر ساخت‌های‌بسیار مهم و راهبردی در فرآیندصادرات نفت،مخازن ذخیره‌سازی هستند و شرکت پایانه‌های نفتی ایران بر اساس استانداردهای رایج در دنیا همواره تمهیدات لازم در خصوص تعمیر و نگهداری این تاسیسات حیاتی را سرلوحه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.

بیش از 90 درصد نفت کشور از پایانه نفتی خارک صادر می‌شود.

جزیره خارک در 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر در آب‌های خلیج فارس قرار دارد.

کد خبر : ۴۴۴۲۰۵