خبرگزاری کار ایران

شهردار ارومیه مطرح کرد:

سال 96 بودجه شهرداری ارومیه افزایش نمی‌یابد

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۰۳۴

شهردار ارومیه گفت: 70 درصد از بودجه 1260 میلیارد تومانی سال 95 شهرداری ارومیه تا پایان سال جاری تحقق می یابد.

به گزارش ایلنا از اومیه، محمد حضرت پور با بیان اینکه بودجه شهرداری در بخش خدمات 10 الی 15 درصد در طی  سال افزایش می یابد، گفت: این رقم در سال جاری 10 درصد افزایش یافت که به تناسب آن بودجه جاری شهرداری نیز به همان اندازه افزایش داشت.

وی با اشاره به دیدارهای مردمی شورا ی اسلامی و شهرداری  ارومیه در مساجد محلات مختلف شهر و بیان مشکلات شهروندی، اظهار کرد: بودجه سال 96 شورای اسلامی شهر ارومیه بر اساس نظرات و بر مبنای مشکلات شهروندی بررسی و تصویب می‌شود.

حضرت‌پور با بیان اینکه هر سال در لایحه بودجه تجدیدنظرهایی صورت می‌گیرد، گفت: تجدید نظرهای سالانه لایحه منجر به بروز رسانی و رفع مشکلات و بهبود وضعیت می‌شود.

وی با اعلام اینکه تا 10 روز آینده بودجه سازمان‌ها، مناطق و معاونت‌های شهرداری‌ارومیه تدوین می‌شود، گفت: روزانه دو جلسه برای تنظیم  بودجه در سازمان ها، مناطق  و معاونت ها برگزار و  خروجی آن برای بررسی و تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارومیه انتقال داده می شود.

شهردار ارومیه با بیان اینکه شورایاسلامی شهر ارومیه بودجه را تا پایان بهمن‌ماه تصویب می‌کند، گفت: بودجه سال96 شهرداری ارومیه برابر سیاست ابلاغی شورای اسلامی شهر نسبت به سال گذشته افزایش نمی یابد.

وی در خصوص بودجه امسال افزود: 70 درصد از بودجه 1260 میلیارد تومانی  سال 95 شهرداری ارومیه تا پایان سال جاری تحقق می یاید.

حضرت پور در ادامه  با بیان اینکه طرح تفصیلی به عنوان یک سند راهبردی منجر به توسعه شهر می شود، گفت: در حال حاضر مطالعات طرح تفصیلی 3  منطقه  شهری  به اتما م رسیده و مناطق دیگر نیز تا پایان سال جاری به اتمام می رسد .

وی افزود: تامین  نیازهای ضروری شهر شامل سرانه خدمات از جمله فضای آموزشی، درمان و ورزشی ، مسکونی و فرهنگی و تجاری از جمله ویژگیهای مهم طرح تفصیلی است.

شهردار ارومیه با بیان اینکه طرح تفصیلی جدید شهر ارومیه می بایست در سال 83 تدوین می شد که مطالعات این طرح  اکنون در دست اجرا است، گفت:  طرح تقصیلی تصویب شده در سال 73 ، به هیچ وجه نخواهد توانست نیازهای شهروندان در سال 95 را تامین کند لذا باید طرح تفصیلی جدید اجرا شود.

وی با اشاره به روند مطالعات طرح تفصیلی توسط مشاوران غیر بومی، تصریح کرد:  مشاورین طرح تفصیلی  از طریق وزارت راه وشهرسازی  تعیین می شود و چون این کارشناسان غیر بومی هستند  در روند مطالعات باعث بروز مشکلاتی  در طرح تفصیلی می شود.

حضرت پور در ادامه  با اشاره به پروژه آزاد سازی خیابان  امام رضا(ع) 2، بیان کرد: تعریض این پروژه در طول دو سال گذشته بدلیل رکود اقتصادی حاکم بر شهرداری و عدم تمایل مالکان به مقوله تهاتر امکان پذیر نبود  لذا  در بودجه سال 96 برای  این پروژه اعتبار ویژه ای در نظر گرفته می شو د تا مقوله آزاد سازی صورت بگیرد.

شهردار ارومیه در پایان با  اشاره  به برخی از  شایعه سازی کانال های تلگرامی در خصوص پلهای ارومیه  و با انتقاد از بداخلاقی های  صورت گرفته گفت: قسمتهای ادعا شده در  یکی از پلهای ارومیه مبنی بر ترک خوردگی، محل اتصال کوله با عرشه می باشد که به اصطلاح  درز انقطاع یا ژوین نامیده می شود.

وی تصریح کرد: این قسمت از پل‌ها برای انقباظ و انبساط فصلی و نیز برای پیشگیری از خسارات زلزله پیش بینی شده است که در هر پلی امری طبیعی و فنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز