خبرگزاری کار ایران

هشت ماهه نخست سال محقق شد؛

پرداخت ۲۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بخش صنعت، معدن و کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۶۷۴

استاندار زنجان گفت: در ۸ ماهه نخست سال ۲۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به تولید بخش‌‌ های صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش‌امیری، استاندار زنجان امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور معاون وزیر کار در زنجان اظهار کرد: محور توسعه استان بخش صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات است.

وی به وجه تمایزبخش معدن، معادن اکتشاف شده و شناسایی شده استان اشاره کرد و گفت: سرمایه‌های عظیم در دل‌ کوه و تپه‌های استان نهفته که بابهره‌برداری از آنها تاثیر مستقیمی در اقتصاد استان و کشور ایجاد می‌کند.

مقام‌عالی استان به شاخص‌های توسعه استان در طول پنج برنامه گذشته استان اشاره کرد و گفت: 37 درصد اشتغال استان را بخش خدمات، 31.5 درصد بخش معدن و 31.5 درصد در حوزه کشاورزی برعهده دارد.

درویش‌امیری با اشاره به ظرفیت افزایش اشتغال و تولید در بخش کشاورزی برای سه مولفه آب، خاک و نیروی انسانی و اقلیم خاطرنشان کرد: این مولفات در استان زنجان فراهم است بنابراین می‌توانیم در بخش کشاورزی به موفقیت‌هایی نایل شویم.

استاندار زنجان به ظرفیت بالای بخش معدن استان زنجان اشاره کرد و گفت: باید تولید شغل و ثروت کنیم و در استمرار و ادامه راه به این اهداف دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته، اجرای طرح رونق تولید، تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دستور کار دولت قرار گرفته، افزود: از مجموعه 1250 واحد در استان 361 پرونده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دو سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفت.

این مقام مسوول به 840 متقاضی در این سه بخش برای احتیاج به کمک مالی از کارگروه طرح رونق تولید اشاره کرد و گفت: این تقاضاها نشان می‌دهد در این حوزه‌ها مشکلاتی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: استقلال واحدهای تولیدی و تثبیت اشتغال و اشتغال‌زایی این واحدها از درخواست‌های تقاضای این افراد نمایان است.

مقام‌عالی استان به سهم 443 میلیاردی استان از محل طرح رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: با کمک بانک‌های دولتی 312 طرح  با 220 میلیارد تومان در بانک‌ها پذیرفته شده و 62 طرح در حال انعقاد قرارداد با بانک‌ها هستند .

استاندار زنجان ادامه داد: 258 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات به تولید در بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی در طول 8 ماه گذشته پرداخت شده است.

درویش‌امیری، به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: از زمان تشکیل این کارگروه 216 پرونده در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته و عمده پرونده‌ها مربوط به مشکلات تامین اجتماعی درباره معوقات بانکی بوده است.

به گفته مقام عالی دولت در استان این کارگروه 361 مصوبه داشته که از این تعداد 288 مصوبه اجرا شده است.

درویش‌امیری ادامه داد: نتایج این جلسات جلوگیری از خروج 6 هزار و 500 نفر از شغل، ایجاد اشتغال برای 2 هزار و 500 نفر و ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر که هنوز به بیمه مراجعه نکرده‌اند شده است.

این مقام مسوول به اقبال سرمایه‌گذاران در استان زنجان اشاره کرد و گفت: استان زنجان در جذب سرمایه‌گذار به استان رتبه چهارم کشوری را دارد.

به گفته وی، افراد محلی را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند که همدلی و اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد.

استاندار زنجان در پایان سخنان خود، از ایجاد خانه کارآفرینان در زنجان خبر داد و گفت: سرمایه گذاران برای سودآوری سرمایه‌گذاری می‌کنند و به همت مردم و قشرهای مختلف در استان زنجان صدایی که از استان بلند می‌شود صدای همراهی و دلسوزی به بخش خصوصی و حمایت از بخش سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز