خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان خبر داد:

کاهش‌آسیب‌های اجتماعی با ارائه آموزش‌های لازم به مردم‌/ آسیب‌ها در جامعه‌های روستایی کمتر وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۶۳۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان اظهار داشت: با ارائه آموزش‌های لازم به مردم بویژه جوانان و نوجوانان در رابطه با آسیب های اجتماعی، می‌توانیم این آسیب‌ها را کاهش و از بروز آنها پیشگیری کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد احمدی‌پور در نشست‌شورای اداری استانی بهزیستی گیلان در رشت افزود: نگفتن آسیب های اجتماعی، عدم اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در این حوزه، کار را سخت می‌کند، چرا که در حوزه اجتماعی بر خلاف بخش‌های دیگر، اگر اقدام به موقع انجام نشود، مطمئنا کار را سخت‌تر می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان اظهار داشت: با ارائه آموزش های لازم به مردم بویژه جوانان و نوجوانان در رابطه با آسیب های اجتماعی، می توانیم این آسیب ها را کاهش و از بروز آنها پیشگیری کنیم.

وی با تاکید بر این که مسایل حوزه اجتماعی کم اهمیت جلوه داده نشود، تصریح کرد: در آسیب‌های اجتماعی باید ریشه ای به مسائل توجه شود. 

احمدی پور آسیب های اجتماعی را بیشتر مختص جوامع شهری و پیشرفته دانست و تصریح کرد: بسیاری از آسیب ها در جامعه های روستایی، کمتر وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان همکاری های بین بخشی را در کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و تصریح کرد: همه دستگاه های ذیربط بایستی در این رابطه همکاری های لازم را داشته باشند.

احمدی پور با بیان اهمیت همکاری های بین بخشی برای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: موضوعات اجتماعی کاملاً بین بخشی است و هر اتفاقی در این بخش، در سایر حوزه ها موثر است.

معاون استاندار گیلان با بیان این که انگیزه ای که در بخش خیرین وجود دارد در بخش های دولتی نیست، خاطر نشان کرد: اگر در حوزه اجتماعی، خیرین را نداشته باشیم، هر کاری که انجام دهیم، سیستم دولتی جوابگو نیست.

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: اورژانس اجتماعی با خط تلفن 123 نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

محمدرضا پارسی‌افزود: در زمان حاضر اورژانس اجتماعی در استان گیلان در رشت، لاهیجان، بندرانزلی، فومن و تالش فعال است، در رودبار نیز امسال راه اندازی خواهد شد و برای شهرستان های آستارا و رودسر درخواست راه اندازی این مرکز را داده ایم.

وی اظهار داشت: کودک آزاری و همسر آزاری از مواردی است که اورژانس اجتماعی با مداخلات به موقع به ارائه خدمات می پردازد.

پارسی مداخله در طلاق را از دیگر برنامه ها در بخش آسیب‌های اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: افرادی که برای طلاق به دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند، با ارجاع به بهزیستی از خدمات مشاوره ای برخوردار می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز