خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

فرهنگ دولتی فرهنگ موفقی نیست/ فرهنگ باید مردمی باشد

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۵۷۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دخیل دانستن فرهنگ در بخش غیر دولتی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: فرهنگ دولتی فرهنگ موفقی نیست و فرهنگ باید مردمی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام رحیم جعفری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فضای استان یک فضای فرهنگی، معتدل و انقلابی است، افزود: رسالت رسانه‌ها پوشش همه جانبه مسایل موجود در جامعه برای رفع مشکلات مردم است.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ سه راهبرد اساسی به ثمر نشسته که می توان به فضای باز فرهنگی در چارچوب قانون که از سیاست های مطرح شده دولت تدبیر و امید است، اشاره کرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان واگذاری مسایل فرهنگی به خود اصحاب فرهنگی را یکی دیگر از راهبردها خواند و گفت: باید امور اجرایی توسط موسسات و انجمن ها انجام گیرد و در این راستا دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به خود هنرمندان تعلق گرفت.

حجت‌الاسلام جعفری دخیل دانستن فرهنگ در بخش غیر دولتی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: فرهنگ دولتی فرهنگ موفقی نیست. باید مردمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: کردستان در حوزه فرهنگ بالاترین حجم فعالیت فرهنگی و هنری داشته و این جای امیدواری دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکی از رویدادهای فرهنگی مهم در استان را هفته فیلم کردی دانست و ابراز داشت:  14 لغایت 18 دی ماه مدت زمان در نظر گرفته شده است و در سینما بهمن به نمایش عموم گذاشته می شود.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه استان کردستان به لحاظ فیلم کوتاه و بلند جایگاه ویژه ای در دنیا و کشور دارد اما به لحاظ ساختاری و زیر بنایی نیاز به اهتمام ویژه ای دارد.

حجت‌الاسلام جعفری درگیر کردن معاونت سیاسی با این مهم را مثبت دانست و گفت: حدود 150 میلیون تومان به انجمن سینمای جوان کمک شده و تغییرات شگرفی به خود گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بااشاره به اینکه شرکت ستاک فیلم و بانک صادرات حمایت خود را از هفته فیلم کردی اعلام کرده اند افزود: با توجه به هماهنگی های شکل گرفته تعدادی از شخصیت های سلیمانیه در این هفته حضور خواهند داشت.

وی هفته فیلم کردی را مقدمه ایی برای برگزاری جشنواره فیلم کردی خواند و گفت: در این راستا باید تمام اهتمام شکل گیرد و بسترسازی مناسب را آماده کرد.

حجت‌الاسلام جعفری اضافه کرد: این جشنواره در سال 96 با حضور هنرمندان اقلیم کردستان عراق برگزار می شود و حدود 29 اثر به نمایش در می آید که از این تعداد 14 اثر مربوط به اقلیم کردستان عراق شامل 3 فیلم بلند و 11 فیلم کوتاه می باشد.

وی به فیلم های دهه فجر در کردستان اشاره کرد و گفت: امسال هم به مناسبت دهه مبارک فجر حدود 20 فیلم اکران خواهد شد و جزو بهترین فیلم ها هستند چرا که دارای سیمرغ هستند.

حجت‌الاسلام جعفری در پایان تاکید کرد: رسانه ها نقش بسزایی در پوشش و اطلاع رسانی ایفا می‌کنند و انعکاس اخبار این هفته باید قابل ملاحظه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز