خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان مطرح کرد:

نقش اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌ها باید در جامعه پر رنگ باشد

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۵۷۱

استاندار هرمزگان گفت: نقش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌ها باید در جامعه پر رنگ باشد و این امر برای جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، جاسم جادری در نشست تخصصی مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان با بیان اینکه بر هیچ کس پوشیده نیست بسیاری از بنگاه‌ها و موسسات در استان کمک‌های اجتماعی داشته‌اند، عنوان کرد: این کمک ها نظام مند نیست و باید نیازسنجی داشته باشیم تا این کمک ها براساس اولویت ها و نیازها انجام شود.

وی ادامه داد: نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ها و بنگاه ها باید در جامعه پر رنگ باشد و این امر برای جامعه ضروری است.

استاندار هرمزگان افزود: اگر این کار طبق برنامه ریزی مدون و براساس تقسیم کار صورت گیرد، بیکاری و فقر و آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

جادری تصریح کرد: ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی باید به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شود که در این صورت منجر به افزایش کیفیت تولید و بهره وری نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای عملیاتی کردن این برنامه ها نیاز است کارگروه تخصصی تشکیل شود، اظهار داشت: این موضوع باید به صورت مستمر پیگیری شود و در این کارگروه نیازهای اجتماعی باید اولویت بندی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه از منظر اجتماعی مسئولیت به معنای رفتار توام با اخلاق و حساسیت نسبت به مسائل اجتماعی است، اظهار داشت: در بخش مسئولیت گروهی اجتماعی دولت یازدهم بر گسترش و تحکیم تشکل ها و سمن ها تاکید داشته است.

منصور اخلاقی پور اضافه کرد: نوع دیگر مسئولیت اجتماعی مربوط به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی است که در قبال جامعه، محیطی و بستری که یک بنگاه و موسسه در آن فعال است، مسئولیت دارد و باید آن را ایفا کند.

وی گفت: اگر این نوع مشارکت ساماندهی شود، با برنامه ریزی مناسب به نتیجه خواهیم رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز