خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودبار خبر داد:

محقق شدن طرح توسعه 3 هزار هکتار باغات زیتون رودبار

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۵۱۱

فرماندار رودبار بیان کرد: طرح توسعه 10000 هکتاری باغات زیتون که از یک دهه پیش در رودبارمطرح است بنابر اظهارات مسئولان جهاد کشاورزی کمتر از 3 هزار هکتار محقق شده است.

به گزارش‌ایلنا از رودبار، اسماعیل میرغضنفری در نشست‌بررسی مسائل و مشکلات آب منطقه‌ای در حوزه این شهرستان که با حضور مدیر عامل آب منطقه ای گیلان برگزار شد، اظهار داشت: طرح توسعه 10000 هکتاری باغات زیتون که از یک دهه پیش در شهرستان مطرح است بنابر اظهارات مسئولان جهاد کشاورزی کمتر از 3 هزار هکتار محقق شده است که عدم صدور مجوز برداشت آب یکی از دلایل آن به شمار می آید.

فرماندار رودبار با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید بر افزایش مصرف سرانه روغن زیتون و حمایت از آبیاری تحت فشار قطره ای، افزود: باغداران و سرمایه گذاران بخش زیتون برای احداث باغات جدید و توسعه باغات موجود عمده مشکل خود را موانع آب اعلام می کنند که انتظار داریم آب منطقه‌ای گیلان در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد.

وی با بیان  اینکه از ساخت سد آیت اله بهجت شهربیجار و تأمین آب شرب بخش اعظم گیلان از این سد، خرسند و مسروریم یادآور شد: اگر مدیران آب منطقه‌ای بگونه‌ای طراحی و برنامه ریزی می کردند که مردم شهرستان رودبار و بویژه روستاهای بلوکات از آب شرب سد آیت اله بهجت شهربیجار برخوردار می‌شدند حلاوت آن بیشتر می شد.

فرماندار به بازدید خود از پشت سد آیت اله بهجت و مشکلات 45 خانوار پشت این سد پرداخت و گفت: حسب تأکیدات مکرر استاندار و وظایف قانونی و اخلاقی که داریم باید دغدغه های این عزیزان که برای آمد و شد ، تأمین آذوقه و نیازهای روزانه و زندگی خود با مشکلات عدیده ای مواجهند حل شود و آنها هر چه سریعتر ساماندهی گردند.

محقق شدن طرح توسعه 3 هزار هکتار باغات زیتون رودبار

میرغضنفری همچنین سد دیورش را از جمله پروژه های بزرگ و مورد نیاز شهرستان رودبار برشمرد و یادآور شد: این پروژه که آب شرب با کیفیت شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل، لوشان و روستاهای مسیر را تأمین می کند مانعی برای احداث و ساخت ندارد و امیدواریم بزودی مراحل ساخت آن آغاز گردد.

وی ساماندهی رودخانه سفیدرود را در حوزه شهر رودبار از مطالبات معوق مردم دانست و گفت: انتظار داریم در اجرای طرحی که شهرداری رودبار با اهداف گردشگری، تفریحی و انتفاعی در ساماندهی سفید رود پیگیری می کند نگاه مثبت و همکاری آب منطقه ای تسریع و تسهیل آن را موجب شود.

 مدیر عامل آب منطقه ای گیلان گفت: برای ساماندهی ساکنین پشت سد آیت اله بهجت شهربیجار تأمین اعتبار صورت گرفته است و با تشکیل کمیته ای متشکل از آب منطقه ای و متولیان شهرستان این مشکل حل می شود.

لطفی با بیان اینکه برای احداث سد دیورش فرصت را ازدست داده‌ایم برای ساخت این سد که برای تأمین آب شرب بزودی شروع می شود همه باید همکاری کنند.

وی افزود: برای طرح های توسعه ای جدید تخصیص آب در نظر می گیریم و به شهرستان رودبار اعلام می کنیم و در بحث ساماندهی رودخانه سفیدرود هم با کلیات طرح موافقیم و انتظار داریم مسئولان در اجرای این طرح منفعت عمومی را درنظر بگیرند و خوب عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز