خبرگزاری کار ایران

استاندار در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری زیرساخت‌های استان را متحول کرد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت‌های علمی جهاد دانشگاهی در سه سال گذشته باعث ایجاد تحول در برخی زیرساخت‌های این استان شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با سید حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور تأکید کرد: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری توانسته با برقراری ارتباط تنگاتنگ با دستگاه‌های اجرایی مختلف نسبت به ایجاد تحول و فعالیت علمی در بسیاری حوزه‌های توسعه‌ای استان مانند کشت گیاهان دارویی اقدام کند.
 
وی با اشاره به ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی و باغداری افزود: جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این استان باید ضمن حذف فعالیت‌های موازی، پروژه‌های مشترک علمی با هدف ارتقای کمی و کیفی کشاورزی و باغداری استان را انجام دهند.
 
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری از عملکرد مجموعه جهاد دانشگاهی کشور و استان رضایت کامل دارد و این مجموعه را در بخش‌های مختلف حمایت خواهد کرد.
 
وی بیان داشت: سرمازدگی، کاهش بارش و کمبود نهال‌های اصلاح شده از مهمترین مشگلات بخش کشاورزی و باغداری چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این حوزه فعالیت علمی و اجرایی انجام دهد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دولت در سال گذشته شرایط اقتصادیی و مالی بسیار سختی را سپری کرد.
 
وی عنوان داشت: در همین رابطه دو هزار میلیارد ریال از اعتبارات چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده ولی هنوز پرداخت نشده است.
 
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: البته دولت اعتبار بسیاری طرح‌ها و پروژه‌های چهارمحال و بختیاری را از طریق اختصاص اسناد خزانه و اوراق مشارکت تامین کرده است.

کد خبر : ۴۴۳۲۴۸