خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام مطرح کرد:

روند گازرسانی در استان ایلام مطلوب است

استاندار ایلام روند گازرسانی در استان را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در نشست با مؤمنی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران روند گازرسانی به استان ایلام را مطلوب ارزیابی کرد.

وی در این زمینه ابراز داشت: 98 درصد جمعیت شهری و 65 درصد جمعیت روستایی در حال حاضر از نعمت گاز برخوردار هستند که در آینده نزدیک، ضریب برخورداری از نعمت گاز در مناطق شهری به 100 درصد افزایش خواهد یافت و تا پایان سال 1396 نیز 85 درصد جمعیت روستایی استان از این نعمت برخوردار خواهند شد.

استاندار ایلام اجرای فاز 2 پالایشگاه گاز ایلام را یکی از مهمترین پروژه‌های استان برشمرد که به موجب آن از منابع غنی گاز ایلام استفاده بهتری می‌شود.

وی خطاب به مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: احداث صنایع بزرگی در استان در دستور کار است که لازم است شرکت گاز از حالا برنامه‌ریزی لازم را برای تأمین گاز آنها به عمل آورد.

مروارید با اشاره به مصرف بی رویه گاز در استان اظهار داشت: برنامه هدفمندی برای بهینه‌سازی مصرف گاز وجود ندارد.

وی در این زمینه اضافه کرد: باید از تکنولوژی روز برای کاهش مصرف گاز در کشور استفاده شود.

استاندار ایلام همچنین گفت: باید از ظرفیت رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیما برای بهینه‌سازی مصرف گاز در کشور استفاده شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز در این نشست با اشاره به مصرف بی رویه گاز در کشور گفت: در کشورهای دیگر، گاز خانگی گرانتر از گاز صنایع است. اما در ایران برعکس است.

وی ابراز داشت: متأسفانه قطع گاز صنایع در زمان افت فشار، خسارات زیادی را به کشور وارد می‌کند و تنها راه جلوگیری از قطع گاز صنایع، صرفه جویی در مصرف است.

کد خبر : ۴۴۳۰۸۷