خبرگزاری کار ایران

یادداشت/

حقوق کارگران را جدی بگیریم

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۸۸۰

امسال پرداخت نشدن به موقع حقوق آذر ماه بسیاری از کارگران، خانواده های این قشر را با چالشی تازه مواجه کرد تا شب یلدای خود را در سکوت و گاه در زیر سایه نگاه متفاوت خانواده شان بگذرانند .

به گزارش ایلنا از زاهدان، آذر امسال برای فرهنگیانی که عادت به دریافت به موقع حقوق خود داشتند، روایت دیگری داشت . روزهای پایانی ماه آذر و چند روزی هم از آغاز فصل زمستان برای فرهنگیان، متفاوت تر از آنچه تا به حال تجربه کرده بودند ، گذشت .

حقوق فرهنگیان تنها 4 روز به تعویق افتاد! چهار روزی که ثانیه به ثانیه اش، برای کسانی که تنها به همین آب باریکه دل خوش کرده اند گاه بسیار طاقت فرسا بود .

اما آنچه نگارنده را - که خود از آموزش و پرورش حقوق دریافت می کند- بر آن داشت تا به این موضوع بپردازد قیاس معنادار این چهار روز با احوالات کارگرانی است که حتی تا چندین ماه از دریافت حقوق شان محروم اند .

اگر عده ای فرهنگی نتوانستند در شب یلدا آنچنان که باید با خانواده شان باشند، این مهربانانِ بی ادعایِ خاموش چگونه چشم در چشم فرزندان شان مناسبت های بسیاری را گذرانده اند .

نکته حائز اهیمت دیگری که می توان به آن اشاره کرد توجه، نگاه ویژه و مطالبات گسترده ای بود که  طی همین چهار روز برای فرهنگیان عزیز در جامعه منتشر شد حال آنکه گویا کارگران ارزشمند از توجهی تا بدین حد محرومند !

"ترسم این قوم که بر دردکشان می‌خندند" هیچ گاه در اندیشه این احوالات سراسر شرمندگی و زجر آفرین نباشند چرا که "به دریا رفته می داند مصیبت های طوفان را "

امید آن داریم که کارفرمایان به این موضوع توجه ویژه ای نشان دهند و از همکاران رسانه ای نیز تقاضا می کنم چنین مواردی را با جدیت بیشتری دنبال کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز