خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

فاز اول بزرگترین پروژه عمرانی کشور در کرمانشاه اجرا می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: تونل 49 کیلومتری طرح گرمسیری تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد و در ادامه عملیات اجرایی فاز اول بزرگترین پروژه عمرانی در دست اجرای کشور در استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، اسدالله رازانی دیروز در ابتدای نشست خبری مدیریت ارشد استان که با حضور گسترده خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و وب سایت‌های خبری برگزار شد اظهار‌داشت: طرح گرمسیری از جمله مباحثی بود به شکل مفصل در دیدار با کرمانشاه ارایه شد. پروژه گرمسیری عظیم‌ترین پروژه عمرانی تاریخ کرمانشاه و همچنین بزرگترین پروژه این سال‌های کشور است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
 
استاندار کرمانشاه افزود: بر اساس این طرح قرار است 900 میلیون متر معکب آب به دشت‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب و سپس مهران و دهلران منتقل شود و دشت‌های وسیعی را در  این مسیر زیر کشت آبی خواهد برد و تحول عظیمی در کشاورزی منطقه ایجاد خواهد کرد.
 
این مقام عالی استان ادامه داد: این پروژه از یک پیشرفت مناسب برخوردار است و بیش از 48 کیلومتر از این تونل 49 کیلومتری حفاری شده است و چند صد متر باقی مانده نیز به سرعت در حال انجام است.
 
وی افزود: بر اساس برنامه‌هایی که دیروز در نشست با رئیس جمهور تنظیم شد تونل انتقال آب پروژه عظیم گرمسیری تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و در ادامه شاهد شروع فاز اول این پروژه خواهیم بود.
 
 رازانی تصریح کرد: فاز اول این پروژه به طور کامل در شهرستان‌های مرزی استان کرمانشاه مانند سرپل ذهاب اجرا می‌شود.
 
در ادامه این نشست 3 ساعته اهالی رسانه به طرح سئوالات خویش در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از مدیریت ارشد استان پرداختند که مشروح آن در قالب خبرهای مختلف در پرتال استانداری کرمانشاه منعکس می‌شود.

کد خبر : ۴۴۲۷۹۰