خبرگزاری کار ایران

سید علی اکبر پرویزی:

ریخت‌و‌پاش‌ و اسراف در کنگره مزین به نام شهدا پذیرفتنی نیست

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: برگزاری کنگره شهدای استان اقدامی شایسته، مناسب و مهم در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

به گزارش ایلنا، سید علی اکبر پرویزی در اولین جلسه ستاد اجرایی کنگره شهدای استان خراسان جنوبی اظهار کرد: این اقدام مهم و ارزشمند باید ورای وظیفه اداری و با اعتقادی قلبی به انجام برسد تا اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری این‌گونه کنگره‌ها نقش مهمی در زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا دارد، اضافه کرد: در برگزاری این مراسم مهم باید از ظرفیت و توان تمامی اقشار، گروه‌ها و سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی استفاده شود و همه به کار گرفته شوند.

استاندار خراسان جنوبی به نقش مهم سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید از اصناف، گروه‌های مرجع، افراد ذی نفوذ و تاثیرگذار، معتمدان، بازاریان، صاحبان مشاغل و صنایع و سایر توانمندی‌های اجتماعی و عمومی که وجود دارد نیز با واگذاری مسئولیت‌ها به نحوی از انحا در این کار بزرگ استفاده شود.

پرویزی به نقش اقشار مختلف مردم در دفاع از ارزش‌های انقلابی و نیز دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: به‌‌ همان میزان که اقشار مختلف در جنگ تحمیلی حضور داشته‌اند در کنگره شهدا نیز همه اقشار و از طبقات مختلف باید حضوری پرشور و موثر داشته باشند.

وی به نیازسنجی اعتبار و امکانات مورد نیاز در کنگره اشاره کرد و افزود: با انجام کار کار‌شناسی و دقیق اعتبار و منابع مالی و نیز امکانات سخت افزاری که مورد نیاز است احصا و در جلسه بعدی ستاد اجرایی ارایه شود تا بتوان بر اساس یک آمار واقعی نسبت به توزیع وظایف ومسئولیت‌ها و درخواست امکانات بر اساس توانمندی دستگاه‌ها اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم را صورت داد.

پرویزی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی و مدیران در تمامی رده‌ها و سطوح باید همکاری و همراهی لازم و همه جانبه را با دست اندرکاران امر داشته باشند، افزود: برگزاری این کنگره باید به عنوان یک وظیفه اعتقادی و قلبی مورد توجه قرار گیرد نه یک وظیفه اداری صرف چراکه در غیر این صورت اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: شهدا، رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و کسانی که عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند انگیزه‌ای جز خدمت به اسلام و انقلاب و دفاع از آرمان والای امام(ره) و کیان ایران و حفظ وطن و ناموس نداشتند از این‌رو باید با تمام اعتقاد و به دور از تمام حواشی و درگیری‌های کاری و اداری با تمام توان برای برگزاری کنگره‌ای آبرومند، با شکوه و تاثیرگذار تلاش و برنامه‌ریزی کرد.

پرویزی، ضمن تاکید بر برآورد هزینه‌های کنگره گفت: با توجه به نام‌گذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و نیز از آنجا که نام این کنگره به نام شهدا مزین شده ریخت و پاش‌های اضافی و اسراف در هزینه‌کرد‌ها به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و نخواهد بود از این رو مسئولان امر می‌بایست برآورد دقیق از هزینه‌های برگزاری کنگره به جلسه بعدی ستاد اجرایی ارائه کنند.

وی به امکان‌سنجی منابع موجود در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد وافزود: منابع و امکانات موجود نیز باید با انجام یک امکان‌سنجی مناسب احصا و به جلسه بعدی ارائه شود تا بتوان از منابع و امکانات موجود به نحو مطلوب و مناسب بهره گیری کرد.

پرویزی بر برگزاری جلسه ستاد اجرایی هر سه ماه یک بار تاکید کرد و ادامه داد: باید تلاش شود تا کاهش تعداد کمیته‌های زیرمجموعه به منظور کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از موازی کاری و تسریع و تسهیل امور مورد توجه قرار گیرد این در حالی‌ است که جلسات کمیته‌ها نیز باید در فواصل زمانی کوتاه‌تر از ستاد اجرایی برگزار و تصمیات مورد نظر ارایه شود.

کد خبر : ۴۴۲۷۳۸