خبرگزاری کار ایران

محمدتقی ایرانی خبر داد:

اجرایی شدن طرح کاهش طلاق در خراسان شمالی

معاون استاندار خراسان‌شمالی از اجرای طرح کاهش طلاق در شهرستان‌های این استان خبر داد.

به گزار ش ایلنا، محمدتقی ایرانی در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی خراسان‌شمالی اظهارکرد: اجرای طرح کاهش آمار طلاق در بجنورد و شیروان به همت دادگستری و بهزیستی نسبتا موفق بوده و تلاش می‌شود از طریق شورای اجتماعی کشور و با نظر مساعد وزیر کشور، این طرح از اعتبارات ملی بهره‌مند و در تمام شهرستان‌های استان با ارائه خدمات مشاوره‌ای و برپایی کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی برای زوج‌ها اجرایی شود.

وی بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های ذی‌ربط برای اجرای مصوبات قبلی کارگروه، به‌ویژه برگزاری همایش‌ملی «زن، آموزش و توسعه اجتماعی» که اسفندماه آتی در بجنورد برگزار خواهد شود، تاکید کرد و گفت: در این‌گونه همایش‌ها مسائل اجتماعی و فرهنگی حوزه بانوان به شکل علمی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و باید با جدیت تمام دستگاه‌های مرتبط به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

در این کارگروه همچنین مصوب شد سومین کنگره استانی ادبیات آئینی استان پس از تأیید شورای برنامه‌ریزی و تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، سال‌آینده برگزار شود. پیش از این، حوزه هنری خراسان‌شمالی سال‌های ۹۰ و ۹۳ دو بار این کنگره را برگزار کرده است.

کد خبر : ۴۴۲۷۲۲