خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندار کردستان:

استان کردستان به لحاظ استاندارد حلال پیشرو است

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۶۰۶

مدیرکل استاندار کردستان گفت: این استان به لحاظ استاندارد حلال پیشرو بوده و همچنین کشتارگاه طیور استان سطح بالای استاندارد را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور لهونیان امروز در جلسه شورای استاندارد که با حضور معاون سازمان ملی استاندارد کشور و مدیران دستگاه‌ها در استانداری برگزار شد، به ارائه گزارشی از عملکرد اداره استاندارد استان پرداخت و افزود: در حاضر 287 واحد فعال تحت پوشش مجوز پروانه استاندارد فعالیت می‌کنند .

وی بیشترین مجوز پروانه استاندارد را مربوط به شهرستان سقز دانست و عنوان کرد: متاسفانه کم ترین مجوز پروانه استاندارد مربوط به شهرستان های دیواندره و بانه است.

مدیرکل استاندارد کردستان تصریح کرد: تاکنون 149 مورد بازرسی‌صورت گرفته و 31 پرونده متخلف ابطال شده اند.

لهونیان به برگزاری  64 گشت مشترک در استان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: عمده ترین مشکلات در ساختمان سازی وجود دارد و در این رستا 36 مورد گشت و 101 بازرسی به عمل آمده و در حوزه آرد و نان 130 گشت مشترک، 81 مورد نمونه برداری و 15 مورد به تعزیرات ارجاع شده است.

مدیرکل استاندارد کردستان به وضعیت تولید نامناسب قند در سطح استان اشاره و اضافه کرد: حدود 50 درصد تولیدی قند در وضعیت نامناسبی قرار دارد و در این زمینه 17گشت مشترک، 150 مورد بازرسی و 124 مورد نمونه برداری صورت گرفته است و تاکنون 30 تن قند جمع آوری شده است.

وی همچنین به ایمنی و تجهیز شدن مهدکودک ها به حد نصاب استاندارد تاکید و عنوان کرد: در این زمینه هم 7 مورد گشت مشترک و 119 مهدکودک مورد بازرسی قرار گرفتند.

لهونیان یکی از دغدغه های این اداره را بازرسی آسانسور نصب شده در سطح استان دانست و گفت: متاسفانه بازرسی سالیانه در این رابطه صورت نمی گیرد اما با وجود این ضعف مشکل ایمنی 154 مورد آسانسور رفع شده است.

مدیرکل استاندارد خاطر نشان کرد: تاکنون 3 جلسه کارشناسی برای مدیران و اصناف جهت برخورد عادلانه با کسبه برگزار شده است.

وی به بحث آلاینده ها در کشاورزی اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه جلساتی را با مرکز تحقیقات کشاورزی در جهت ارتقای سطح استاندارد محصولاتی نظیر سیب زمینی و قارچ در دست اقدام است.

لهونیان اذعان داشت: استان کردستان به لحاظ استاندارد حلال پیشرو بوده و همچنین کشتارگاه طیور استان سطح بالای استاندارد را نیز تجربه کرده است.

مدیرکل استاندارد اضافه کرد: با توجه به اینکه صادرات و واردات استان در مرز باشماق و سیران بند بانه صورت می گیرد اداره کل استاندارد جهت استاندارد سازی محصولات آزمایشگاه تعین ماهیت را در راستای خدمات بیشتر ایجاد کرد و دراین راستا 7 مورد گواهینامه برای واردات و 100 مورد گواهینامه برای صادرات صادر شده است.

وی بیشترین خدمات آزمایشگاه تعیین ماهیت را به مصالح معدنی و ساختمانی ذکر و خاطر نشان کرد: متاسفانه کم ترین خدمات مربوط به‌ حوزه الکترونیک بوده است.

مدیرکل استاندارد در پایان از همکاری و تعامل دستگاه ها علی الخصوص شهرداری برای ارتباط مستمر با اداره کل استاندارد جهت رفع موانع در پارک ها تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز