خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان مطرح کرد:

افزایش آمار متوفیان و مصدومین حوادث ناشی از کار در لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: آمار متوفیان و مصدومین حوادث ناشی از کار در استان لرستان افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، حمید رضا نظیفی با اعلام این مطلب افزود: در ھشت ماھه اول سال جاری لرستان تعداد فوت شدگان حین کار در این استان به 18 نفر رسید.

وی با بیان اینکه تعداد 18 نفر (ھمگی مرد) به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان لرستان مورد معاینه قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: آمار تعداد فوت شدگان ناشی از حوادث کار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 38 درصد افزایش داشته است.

دکتر نظیفی بیان داشت: در هشت ماهه نخست سال قبل در لرستان تعداد 13 نفر شامل 12 مرد و یک زن به دلیل حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان همچنین افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه 483 نفر به دلیل حوادث ناشی از کار مصدوم شده اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 16 زن و 467 مرد می باشند.

حمید رضا نظیفی تاکید کرد: آمار مصدومین حوادث ناشی از کار در هشت ماهه نخست سال قبل نیز تعداد 442 نفر شامل 16 زن و 426 مرد بوده است که این آمار نیز امسال با افزایش 9 درصدی مواجه است.

بر اساس این گزارش، بی احتیاطی، وسایل بی حفاظ، وسایل معیوب، عدم استفاده از وسایل حفاظتی، فقدان اطلاعات، ازدحام و بی‌نظمی تجهیزات، لباس خطرناک، عدم آموزش، نور ناقص و تهویه نامطلوب به تربیت از مهمترین عوامل ایجاد حوادث ناشی از کار است.

کد خبر : ۴۴۲۵۱۸