خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی کرمانشاه خبر داد:

مجوز تاسیس 29 دهیاری جدید در کرمانشاه از سوی وزارت کشور صادر شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه از صدور مجوز تاسیس دهیاری در 29 روستای این استان از سوی وزارت کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه، علی گروسی اظهار داشت: این دهیاری ها در روستاهای شهرستان‌های کرمانشاه، ثلاث باباجانی ، روانسر، سرپل ذهاب، سنقر و گیلان غرب تشکیل می شوند.
 
وی افزود: با اعطای این مجوز جدید، کلیه روستاهای واجد شرایط استان به تعداد 1623 روستا از نهاد راهبر و هدایتگر دهیاری برخوردار می شوند.
 
گروسی اعلام کرد: از آغاز تاسیس نهاد دهیاری ها در کشور از سال 1377 تا پایان سال 94 ، 1628 مجوز تاسیس این نهاد در استان کرمانشاه صادر شده است که در سنوات گذشته به دلیل تغییر در تقیسمات کشوری متناسب با موقعیت جغرافیایی و زیست محیطی و ترکیب جمعیتی روستاهای استان،  34 دهیاری منحل و به 1594 دهیاری تقلیل پیدا کردند که با اخذ مجوز جدید،  تعداد آنها به 1623 دهیاری افزایش می یابد.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اضافه کرد: دهیاری تشکیلاتی مستقل و خودکفا است که با هدف ساماندهی، راهبری و هدایت برنامه های توسعه پایدار روستایی در روستاها، راه اندازی و توسط دهیار که منتخب شورای اسلامی روستا یا بخش می باشد ، اداره می شود.
 
وی تاکید کرد: بخشداران پس از ابلاغ شماره مجوز جدید،  نسبت به راه اندازی دهیاری روستاهای مجاز برابر با شیوه نامه استقرار نهاد دهیاری های کشور، اقدام و شورای اسلامی روستا و بخش بسته به مورد، فرد صلاحیت دار و حائز شرایطی را جهت سمت دهیار روستاهای اعلامی پیشنهاد دهند تا بعد از انجام مراحل اداری مرتبط به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کنند.

کد خبر : ۴۴۲۲۳۹