خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی خبرداد:

احیای 126 واحد صنعتی استان مرکزی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۰۳۸

استاندار مرکزی از احیای 126 واحد صنعتی در این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود زمانی قمی در همایش رفاه و منزلت اجتماعی معلم که با حضور نجفی مشاور اقتصادی رئیس جمهوری در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد، گفت: 126 واحد صنعتی کوچک و متوسط استان که به دلیل اعمال تحریم ها به تعطیلی کشیده شده بود در سال جاری احیاء شد که این مهم نشان از توجه ویژه دولت به صنعت و حل مشکلات جامعه از قبیل بیکاری دارد.

وی اظهار کرد: با وجود همه مشکلات و موانع و محدودیت‌های اعتباری، دولت در ریل توسعه و پویایی قرار گرفته است. 
 
وی ادامه داد: با وجود اینکه منتقدان دولت می‌کوشند مشکلاتی که خودشان مسبب اصلی آن‌ها هستند برجسته‌سازی کنند ، اما دولت تدبیر و امید با تمام قوا برای آبادانی ایران اسلامی و ارتقاء سطح معیشتی مردم تلاش می‌کند.
 
استاندار مرکزی بیان کرد: منتقدان همه مشکلاتی را که از دولت‌های نهم و دهم به ارث رسیده به کابینه یازدهم نسبت می‌دهند و از هیچ تلاشی برای تضعیف عملکرد دولت دریغ ندارند. 
 
وی اضافه کرد: در دولت‌های نهم و دهم در بخش اخلاق دچار مشکلات اساسی بودیم و در بخش سیاست نیز هر فرد و گروهی که همراه فکری آنان نبود به راحتی کنار گذاشته می‌شد. 
 
استاندار مرکزی، شرایط صنعتی و کشاورزی استان مرکزی را نیز بسیار مطلوب معرفی کرد و گفت: وجود 2800 واحد صنعتی و تولید سالانه 450 هزار تن گندم ، نشان از ظرفیت‌های اقتصادی ایده آل این استان دارد. 
 
نجفی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری نیز  گفت: برخی از افراد به دلیل پیگیری مسائل گروهی و جناحی و همچنین فهم اشتباه از مسائل‌داخلی و بین‌المللی تیشه به ریشه ارزش‌های‌والای نظام اسلامی می‌زنند.
 
وی افزود: هنگامی که یک دستاورد ارزشمند نظام و دولت مانند برجام و یا تدوین منشور شهروندی از سوی گروه یا افرادی بی اساس جلوه داده می شود، بزرگترین خیانت را به منافع ملی و جمهوری اسلامی صورت گرفته است و اغلب این افراد نیز از پیامد منفی رفتار خود در صحنه بین المللی غافل هستند. 
 
وی با بیان اینکه منتقدان منصف مشکلات جامعه را به اندازه واقعی خود نشان دهند، بیان کرد: موفق نشان دادن عملکرد دولت در جامعه موفقیت و بالندگی نظام اسلامی را در صحنه بین المللی به منصه ظهور می‌گذارد بنابراین منتقدان دولت در مسائل انتقادی شرط انصاف و منافع ملی را در نظر داشته باشند.
 
وی، با تشریح فعالیت روزهای گذشته وزیر نفت در سازمان جهانی اوپک گفت: با وجود اینکه بیش از 10 میلیون از 32 میلیون بشکه نفت صادراتی این سازمان را عربستان سعودی تامین می‌کند و حرف اول و آخر را در سازمان اوپک مسئولان سعودی می‌زنند اما عملکرد وزیر نفت در این سازمان باعث شد تا همه اعضاء اوپک از جمله عربستان سعودی تن به خواسته‌های ایران بدهند و میزان تولیدات خود را برای جلوگیری از کاهش بیش از حد قیمت نفت کاهش دهند. 

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری افزود: تنها کشوری که در سازمان اوپک توانست مجوز افزایش تولیدات نفت را به میزان 500 هزار بشکه افزایش دهد، ایران بود، اما طیف به اصطلاح منتقد کوشیدند این اقدام ارزشمند که به نوع خود یک پیروزی بزرگ و مهم است را بی ارزش جلوه دهند. 

وی افزود: آحاد جامعه به خصوص منتقدان دولت باید بدانند که حمایت داخلی از دولت‌مردان نه تنها انگیزه خدمت را افزایش می دهد بلکه اقتدار و صلابت نظام اسلامی را نیز در جامعه بین المللی بالا می‌برد بنابراین در مباحث انتقادی باید ضمن رعایت شرط انصاف منافع ملی را نیز در نظر داشت. 
 
وی، با بیان اینکه برجام دشمنی آمریکا به ایران را تبدیل به دوستی نمی‌کند، بیان کرد: پس از برجام رئیس جمهوری فرانسه در ملاقات با آقای روحانی با صراحت اعلام کرد که کشورهای غربی در حمله نظامی به ایران هم قسم شده بودند و تنها زمان و گستره حمله مورد بحث و گفت و گو بود اما برجام این مسئله راحل کرد و امروز کشور ایران یکی از کانون های هدف تجاری فرانسه محسوب می‌شود و نباید از این دستاوردهای ارزشمند را نادیده گرفت و یا بی‌ارزش جلوه داد.
 
وی گفت: سالانه 600 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی و 600 هزار دیپلمه و زیر دیپلم در ایران وارد بازار کار می‌شود که اشتغالزایی برای این افراد تنها با سرمایه‌گذاری خارجی در کشور امکان پذیر است اما دو قطبی بودن جامعه، شرایط سیاسی داخلی را تحت الشعاع قرار می‌دهد و سرمایه‌گذاران برای ورود به کشور احساس امنیت نمی‌کنند و می‌طلبد که مخالفان و افراد به اصطلاح منتقد دولت به این مسائل به صورت جدی بپردازند. 
 
نجفی ادامه داد: افرادی که سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را در مشهد مقدس به هم می‌زنند باید بدانند که این اقدامات اشتباه به طور مستقیم بر سرمایه‌گذاری در ایران اثر می‌گذارد. 
 
وی افزود: ایران از ظرفیت‌های عظیمی در بخش‌های معدنی، صنعتی، کشاورزی و موقعیت جغرافیایی برخوردار است که بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند کشور را در مدت زمانی کوتاه به یک ابرقدرت اقتصادی در جهان تبدیل کند. 
 
مشاور اقتصادی رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود رفاه و منزلت اجتماعی معلم را نیازمند باز تعریف جایگاه نظام اموزشی کشور دانست و گفت: مسئولان و فرهنگیان باید تلاش کنند تا نگاه به آموزش و پرورش به عنوان موثرترین بخش توسعه در کشور تغییر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز