خبرگزاری کار ایران

با حضور استانداران ایلام و واسط انجام شد؛

آغاز طرح مشترک نهال‌کاری در مرز مهران/کاشت 700 هزار اصله نهال از زرباطیه تا کربلا

با حضور استانداران ایلام و واسط عراق نهال‌کاری در اراضی مرزی زرباطیه آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در این مراسم اظهار کرد: اجرای طرح مشترک جنگل‌کاری بین استان‌های ایلام و واسط عراق موسوم به پروژه «کاشت نهال سیدالشهدا» باهدف مهار ریزگردها، تلطیف هوا و جلوگیری از گسترش بیابان‌زایی و پیشگیری از هجوم ریزگردها به سمت ایلام انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قرار است با توجه به تردد میلیونی زائران اربعین از مهران به سمت شهر کوت عراق، این طرح ارزشمند در 2 طرف جاده از پایانه مرزی زرباطیه در مقابل مرز مهران تا شهر کوت مرکز استان واسط امتداد داشته باشد.

استاندار ایلام تصریح کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت جهاد کشاورزی ایران در مذاکره‌های متعدد با همتایان عراقی خود خواستار توسعه طرح جنگل‌کاری در داخل خاک عراق و نیز همکاری بیشتر طرفین برای مهار ریزگردها شدند.

«مالک خلف وادی» استاندار واسط عراق نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه درصددیم این طرح مفید جنگل‌کاری را با توجه به موضوع راهپیمایی اربعین تا استان کربلا ادامه دهیم، گفت: بر اساس مطالعه و برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته باید 10 عرصه جنگلی از مرز زرباطیه تا کربلا ایجاد شود.

«رضا احمدی» مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان ایلام هم اظهار کرد: برای اجرای طرح جنگل‌کاری تحت عنوان سیدالشهدا، 700 هزار اصله نهال از نوع مقاوم سازگار با شرایط جغرافیایی منطقه کاشته می‌شود و امیدواریم این طرح تا پایان سال جاری تکمیل شود.

کد خبر : ۴۴۱۰۱۹