خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در قزوین:

مشکل کمبود آب در استان قزوین باید حل شود/ لزوم استفاده از ظرفیت‌های زنان در مدیریت کشور

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۷۶۱

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: قزوین به عنوان مهمترین استان صنعتی کشور نقش محوری در این بخش دارد و توسعه صنعت آن نیازمند برنامه جامعی است.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در جلسه با استاندار و مجمع نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از تنگناهای پیش روی توسعه استان قزوین کمبود آب است که باید با استفاده از راهکارها و تدابیر مختلف برای حل مشکل آب‌شرب قزوین و اجرای طرح‌های آبیاری کشاورزی در این استان راهکارهای مناسبی پیدا کنیم.

وی با اشاره به مشکلات استان قزوین در بخش حمل و نقل اظهار داشت: اجرای طرح‌های جاده‌ای و ریلی در استان قزوین از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید این طرح‌ها در اولویت باشد.

جهانگیری بیان کرد: قزوین از استان‌های مهم  کشور در بخش کشاورزی است لذا حل مسائل کشاورزان در این استان ضروری است و دولت تدبیر و امید هم توجه و حساسیت ویژه‌ای نسبت به کشاورزان دارد و تلاش می‌کند کشاورزان دچار آسیب و خسارت نشوند.

معاون اول رییس‌جمهوری همچنین با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید در توجه به زنان و جوانان، گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و باور دولت این است که باید از ظرفیت‌های زنان در مدیریت کشور استفاده شود.

وی افزود: سالانه حدود ۸۵۰ هزار تا یک میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی جویای کار در کشور خواهیم داشت که حداقل نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند و باید برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان چاره‌اندیشی کنیم.

در این جلسه که معاون رییس‌جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت استاندار قزوین با ارائه گزارشی از وضعیت استان در بخش‌های مختلف گفت: در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، واحدهای تولیدی در استان را شناسایی و دسته‌بندی کرده‌ایم و تاکنون به ۷۹۳ واحد تولیدی تسهیلاتی به ارزش ۸۴۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات منجر به اشتغال‌زایی جدید برای ۱۳ هزار و ۳۰۰نفر شده اما هدف‌گذاری استان تا پایان سال، ایجاد اشتغال برای ۲۰ هزار نفر است.

فریدون همتی تصریح کرد: در ۸ ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات از استان صورت گرفته و انتظار داریم میزان صادرات استان تا پایان سال به ۸۰۰ میلیون دلار برسد.

استاندار قزوین با اشاره به جذب ۴۵۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان گفت: در تلاش هستیم برای اجرای طرح‌های مختلف در استان همچون احداث نیروگاه، از سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم.

در این نشست نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی هم با قدردانی از اقدامات دولت، مشکلات اصلی استان را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز