خبرگزاری کار ایران

باحضور نماینده لامرد و مهر در مجلس؛

تفاهم نامه تأمین مالی آزادراه لامرد-پارسیان به سرمایه گذار بومی واگذار شد

صبح امروز با حضور نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان؛ تفاهم نامه تأمین مالی برای احداث ، نگهداری و بهره برداری و انتقال آزادراه لامرد-پارسیان به سرمایه گذار بومی پروژه واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در نشست با خبرنگاران افزود: این تفاهم نامه از طریق معاونت ساخت و توسعه آزادراه های کشور بصورت کتبی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: آزادراه لامرد-پارسیان به طول ۴۵ کیلومتر و شامل سه خط رفت و سه خط برگشت بوده و عرض متوسط ۱۶.۴۵ متر و جمعاً ۳۲.۹ متر است که اعتبار این پروژه براساس مطالعات انجام شده؛ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال (۳۶۰ میلیارد تومان) برای اجرا و تملک و سایر تاسیسات جانبی برآورد شده است که توسط سرمایه گذار بومی اجرایی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه مدت زمان اجرای این پروژه از زمان عقد قرارداد به مدت دو سال خواهد بود، گفت: نگهداری دوره ساخت و بهره برداری از این پروژه بر عهده سرمایه گذار است که این توافق نامه با همکاری فرماندار لامرد نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس و استاندار فارس به نتیجه رسید.

باقری فرد بیان کرد: با اجرای این پروژه ۵۰ کیلومتر کاهش مسیر خواهیم داشت و دسترسی استان فارس از طریق این آزادراه به خلیج فارس و کشورهای حوزه خلیج فارس تسهیل می‌شود.

20161222_095658

وی ادامه داد: اجرای این پروژه فرصت استثنایی برای استفاده از پتانسیل های جنوب فارس و سبب رونق اقتصادی برای شهرستان ‌لامرد و شهرستان‌های همجوار خواهد بود.

در ادامه سیدمحسن علوی نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت وحدت در منطقه شاهد تحولات بسیاری هستیم و به دنبال آن سرمایه گذارانی که سالها از منطقه رفته بودند و امروز برای ساخت و توسعه منطقه سرمایه گذاری می‌کنند و علاوه بر این سرمایه گذار بومی در حوزه راه نیز آقای محمود حیدر هم در حوزه درمان متعهد شدند که بیمارستان جدید لامرد را تکمیل و تجهیز کنند.

وی تصریح کرد: بهره برداری از دو پروژه مهم؛ انتقال آب از خلیج فارس به فارس و آزادراه لامرد-پارسیان کمک بسیاری به تأمین زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی لامرد و ورود سرمایه گذاران به این منطقه خواهد کرد که تلاش خواهیم کرد که هر دو به نتیجه برسند و ان‌شاالله شاهد حضور سرمایه گذاران بیشتری در منطقه باشیم.

گفتنی‌است سرمایه گذار پروژه آزادراه لامرد-پارسیان یکی از شرکت های باسابقه در حوزه راه و شهرسازی و با رزومه قوی بوده و بومی شهرستان لامرد است که می توان گفت اجرای این پروژه توسط سرمایه گذار در جنوب کشور بی سابقه بوده است.

کد خبر : ۴۴۰۵۰۰