خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان غربی:

ثبت 9735 واقعه فوت در 8 ماه نخست امسال در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۴۱۶

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان غربی از ثبت 9735 واقعه فوت در 8 ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، محمد حیرت انگیز به مناسبت فرا رسیدن هفته ثبت و احوال در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک این هفته افزود: سوم دی ماه روز ملی ثبت‌احوال است؛ ثبت‌احوال یک دستگاه حاکمیتی است که وظیفه ثبت وقایع حیاتی جامعه اعم از تولد، فوت، ازدواج و طلاق را برعهده دارد.

وی افزود: ایجاد پایگاه به روز اطلاعات جمعیتی در راستای پشتیبانی دستگاه های اجرایی نیز از دیگر مزایای ثبت وقایع حیاتی افراد جامعه توسط سازمان ثبت‌احوال است.

حیرت انگیز ادامه داد: ثبت وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویتی و تولید و انتشار آمارهای جمعیتی، سه هدف اصلی سازمان ثبت‌احوال است.

این مقام مسئول گفت: تحقق ارائه خدمات ثبت‌ احوال بصورت مکان محور در سایه انجام پروژه آرشیو اسناد هویتی، صدور شناسنامه رایانه‌ای برای افراد بالای ۱۵ سال و صدور کارت هوشمند ملی، از جمله اهم پروژه‌های انجام شده سازمان ثبت‌احوال در طول ۵  سال گذشته است.

وی در مورد صدور کارت هوشمند ملی، شایان ذکر است: از ابتدای شروع ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در استان(از زمستان۹۲) تا امروز ۷۳۰۴۶۶ فقره درخواست کارت هوشمند ملی ثبت شده که از این تعداد، ۴۲۵۳۹۹ مورد مربوط به ۸ ماهه سالجاری است؛ همچنین از ابتدای شروع ثبت نام تا امروز تعداد ۴۹۲۶۹۸ فقره کارت هوشمند ملی صادر شده که از این تعداد نیز ۱۸۸۴۱۰ مورد مربوط به ۸ ماهه سالجاری است.

در ۸ ماهه سالجاری در استان آذربایجان غربی، ۴۵۹۲۳ واقعه ولادت توسط اداره کل ثبت‌احوال استان ثبت شده که از این تعداد ۲۲۱۴۸واقعه دختر و ۲۳۷۷۵واقعه پسر بوده است؛ یعنی به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر ، ۱۰۷ پسر متولد شده است.

در ۸ماهه سالجاری در استان آذربایجان غربی، ۹۷۳۵واقعه فوت توسط اداره کل ثبت احوال استان ثبت شده که از این تعداد ۵۵۲۱مورد مربوط به مردان و ۴۲۱۴مورد مربوط به زنان بوده است؛ یعنی به ازای فوت هر ۱۳۱مَرد، ۱۰۰نفر زن فوت کرده است.

همچنین در ۸ماهه سالجاری در استان آذربایجان غربی، ۲۲۲۹۷فقره ازدواج و ۴۳۵۸فقره طلاق توسط اداره کل ثبت‌احوال استان ثبت شده است.

به ترتیب: محمد، ابوالفضل، علی، امیرعلی و امیرحسین، دارای بیشترین فراوانی در نامگذاری فرزندان توسط والدین در ۸ماهه سالجاری در سطح استان بوده‌اند؛ این فراوانی در مورد نام های دخترانه، به ترتیب عبارتند از: فاطمه، زهرا، یسنی، باران و اسراء.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز