خبرگزاری کار ایران

امام جمعه آستارا:

کنسرت برای مردم نان و آب نمی‌شود/همچنان مخالف اجرای کنسرت در آستارا هستم

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۳۴۳

امام جمعه آستارا گفت: اعلام می کنیم کنسرت برای مردم نان و آب نمی شود اگر مشکلات اقتصادی مردم حل شود نشاط هم در جامعه ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، کاظم حافظ‌نیا امام‌جمعه این شهرستان پس از حواشی ایجاد شده درباره سخنرانی وی در مورد برگزاری کنسرت در آستارا بیانیه صادر کرد.

امام‌جمعه آستارا گفته بود: «اجازه برگزاری کنسرت را به هیچ‌کس نمی‌دهم و خانواده‌های شهدا و بسیجیان از شورای تأمین، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه‌های قضایی و انتظامی شهرستان می‌خواهند برگزاری کنسرت در شهرستان لغو شود». (اینجا بخوانید)

در این بیانیه آمده است:

مردم ما مشکلات فراوانی دارند. مشکلاتی که همه‌روزه با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، از بیکاری جوانانشان تا بالا رفتن سن ازدواج فرزندانشان. از فشارهای روانی بالایی که زیاده‌خواهانی همچون آنهایی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند تا افرادی که بدهی معوق ۸ هزار میلیاردی دارند. از پرپر شدن جوانان رشید ایران اسلامی در جنگ نرم دشمن تا پر کشیدن هر روز پرستوهای مدافع حریم اهل‌بیت و رزمندگان جبهه مقاومت و ده‌ها مورد دیگر که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی برای مردم ما دل‌مشغولی‌های فراوانی ایجاد کرده است.

اما همین مردم با عزمی راسخ اثبات کرده‌اند که با مقاومت در مقابل همه درد‌ها و آلام هیچ‌گاه کمر خم نخواهند کرد اما این همت و صبر مردم نمی‌تواند دلیلی بر بی‌تدبیری مسئولان باشد. به تازه گی مسایل حاشیه‌ای به پوششی برای کم‌کاری‌ها و برخی نقیصه‌های اجرایی مبدل گشته است.

یکی از موارد حاشیه‌ای کنسرت و برگزاری کنسرت است که متاسفانه مسئولان زمانی را که برای حل و فصل مشکلات مردم باید صرف کنند، صرف حمایت از این قبیل حواشی می‌کنند. دلیل این کارشان را هم این‌طور بیان می‌کنند که مردم نیاز به شادی دارند که در پاسخ به آن‌ها بخشی از بیانات حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) در دیدار دانشجویان در مورخه ۲۰ /۴ /۹۴ بیان داشتند را متذکر می‌شویم که می‌فرمایند:

 برخی از مراکز آماری مغرض خارجی اعلام می‌کنند: جوان ایرانی افسرده است، پس بایستی برایش محیط نشاط درست کنیم؛ چه‌جوری؟ با کنسرت موسیقی، با جلسات و اردوهای مختلط جنسی، و آزادی‌هایی از این قبیل؛ این دنبالهٔ آن حرف است. نخیر، بعکس، جوان ایرانی امروز جزو بانشاط‌ترین و فعّال‌ترین و سرزنده‌ترین جوان‌ها است.

 شما نگاه کنید در دنیای غرب، جوان اروپایی افسرده است؛ این‌قدر آمار خودکشی‌ها در آنجا بالا است.

 افسردگی آنجایی است که یک جوانی بر اثر فشارهای روحی، تفنگ دست می‌گیرد، می‌رود در یک ساحل امن و بظاهر آرام و حدود هشتاد کودک را با رگبار می‌کشد؛ جوان ایرانی که روز بیست‌وسوّم ماه رمضان که شب قبل را با احیاء گذرانده، با دهان روزه، در گرمای شدید تابستان، می‌آید در خیابان راه‌پیمایی می‌کند، بعد می‌نشیند زیر آفتاب و نمازجمعه را برگزار می‌کند، او فرسنگ‌ها از افسردگی دور است، او سرزنده است، او بانشاط است.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: حال با توجه به این مسائل، یقین داریم که کنسرت و حمایت از آن هیچ کدام از این مشکلات را حل نخواهد کرد و ما همچنان در نظر خودمان مبنی بر مخالفت با اجرای کنسرت در شهرستان تاکید داریم و اگر بعضی‌ها به استناد قانون اصرار بر برگزاری آن را دارند ما ضمن ابراز ناراحتی قلبی خودمان بخاطر مصلحتهای شهرستان این مساله را تحمل می‌کنیم اما اعلام می‌کنیم کنسرت برای مردم نان و آب نمی‌شود اگر مشکلات اقتصادی مردم حل شود نشاط هم در جامعه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز