خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبر داد:

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به طرح های اشتغالزایی روستایی در استان زنجا

کد خبر : ۴۴۰۲۸۷

استاندار زنجان از اختصاص سهمیه ۲۰ میلیارد تومانی به طرح های اشتغالزایی روستاها از محل اعتبارات توسعه صندوق ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا  از زنجان، اسدالله درویش امیری استاندار زنجان امروز در جلسه پرداخت تسهیلات به طرح‎های کسب و کار روستایی با محوریت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: شرایط برای دریافت تسهیلات فراهم شده است که در این صورت از محل اعتبارات توسعه صندوق ملی 20 میلیارد تومان اعتبار به طرح های اشتغالزایی در روستاها اختصاص می یابد.

وی با یادآوری اینکه 27 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند، گفت: جمعیت روستایی استان زنجان 10 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

مقام عالی استان با بیان اینکه 27 هزار و 552 نفر در روستاهای شهرستان ماهنشان ساکن هستند، ادامه داد: جمعیت روستایی شهرستان های ماهنشان و خدابنده بیشتر از جمعیت شهری است.

استاندار زنجان از جمعیت ساکن در روستا به عنوان نیروی مولد تولید یاد کرد و ادامه داد: از این رو لازم است شرایط برای اشتغالزایی در روستاها فراهم شود.

درویش امیری نرخ بیکاری در روستاهای زنجان را 4.5 درصد عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با آمار کشوری 3.1 درصد پایین تر است.

مقام عالی استان اشتغال در بخش کشاورزی را 31.8 درصد اعلام کرد و افزود: 2 هزار و 19 نفر عضو شوراهای اسلامی روستاها هستند.

وی با یادآوری اینکه 935 روستا در استان زنجان وجود دارد که در 673 روستا شورای اسلامی روستایی فعال است، خاطرنشان کرد: 635 دهیاری در روستاها ایجاد شده است که از این تعداد 623 دهیار مشغول به فعالیت هستند.

به گفته استاندار زنجان ارائه تسهیلات با نرخ کمتر از 10 درصد فرصت مناسبی برای ایجاد واحدهای تولیدی در روستاها ایجاد می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز