خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کارخانه قند چهارمحال و بختیاری:

ضریب استحصال شکر درکارخانه قند چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

مدیرعامل کارخانه قند چهارمحال و بختیاری از افزایش ضریب استحصال شکر درکارخانه قند این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، علیرضا جانی قربان گفت: تولید واستحصال شکر در کارخانه قند چهارمحال و بختیاری  امسال 27 درصد افزایش یافت .

جانی قربان افزود: پارسال 15 هزارتن شکر در این کارخانه استحصال شده است اما امسال این رقم به 19 هزارتن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش یافت.

وی گفت : اجرای سیاست‌های مدیریت تحویل وارتقا سامانه بهره‌وری سه درصد این رقم را افزایش داده است .

مدیرعامل کارخانه قند چهارمحال وبختیاری گفت : سهم کارخانه قند چهارمحال درتولید شکر کشور سه درصد است اما سالانه دراین واحد 10 درصد شکر خام کشور تصفیه می‌شود .

معاون مالی کارخانه قند چهارمحال هم گفت : امسال 42 میلیارد تومان چغندرقند از کشاورزان خریداری شد که‌تاکنون 80 درصد آن پرداخت شده است وبقیه مطالبه کشاورزان تا پایان بهمن ماه تسویه می‌شود.

مدیرکشاورزی کارخانه قند هم از کاشت پاییزه این محصول برای نخستین بار در کشورخبرداد وگفت: کارخانه قند هزار و 700هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های‌دزفول و بهبهان خوزستان را به کشت پاییزه چغندرقند اختصاص داده است که پیش‌بینی می‌شود اردیبهشت سال آینده 60 هزارتن چغندرقند این مزارع به کارخانه قند چهارمحال وارد شود .

معاون بهبود تولیدات گیاهی چهارمحال و بختیاری گفت: سطح زیرکشت چغندر استان امسال هزار و 500 هکتار بود که از این سطح 62 هزارتن چغندرقند با عیار 18درصد برداشت شد.

 دانش میزان تحویل چغندرقند به کارخانه قند استان را در 15 سال اخیر بی‌سابقه دانست وگفت: امسال 128 هزارتن چغندرقند به کارخانه قند استان تحویل شد که نسبت به سال گذشته 25 درصدافزایش داشته که در 15 سال گذشته بی سابقه بوده است .

وی متوسط برداشت هرتن چغندرقند دراستان را 41 تن اعلام کرد و گفت چهار هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در کاشت داشت وبرداشت این محصول اشتغال دارند.

کد خبر : ۴۳۹۷۸۸