خبرگزاری کار ایران

دومین جشنواره چیلله گئجسی ارومیه آغاز بکار کرد

دومین جشنواره چیلله گئجسی ارومیه با حضور معاون شهردار، مدیر روابط عمومی، مدیر عامل سازمان فرهنگی، شهروندان و هنرمندان افتتاح در سالن نمایشگاهی خیابان برق ارومیه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، ناصر رکاب، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه در  افتتاحیه دومین جشنواره چیلله گجئسی گفت: این جشنواره از 27 آذر لغایت 3 دی ماه  در محل سالن نمایشگاه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی دایراست.

وی افزود: این جشنواره به همت روابط عمومی و امور بین المل شهرداری ارومیه و با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج  سپاه ارومیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارومیه بر گزار می شود.

رکاب برگزاری آیین پخت غذاهای محلی شب یلدا، به تصویرکشیدن نمادهای چیلله گئجسی چون خونچا، کرسی شب چله، اجرای مراسم قصه خوانی  و بازی های بومی و محلی را  از برنامه های اجرایی در دومین جشنواره در ارومیه برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ آشپزی در این جشنواره،  گفت: مسابقه بزرگ آشپزی با به تصویر کشیدن غذاهای سنتی شب یلدا چون کوفته، خاگینه و خشیل به نسل جوان و احیای آن برگزار می شود.

رکاب با  اعلام اینکه در دومین جشنواره شب یلدا 50 غرفه با محتوای شب یلدا حضور خواهند داشت،  گفت: در این غرفه‌ها اقلامات شب یلدا، صنایع دستی و غذاهای سنتی با مشارکت سازمان های مردم نهاد ارائه می شود.

وی با یادآوری اجرای آیین های قصه گویی و بازی های بومی و محلی در جشنواره شب یلدا، اعلام کرد: شهروندان می‌توانند مقالات و نوشته های خود درباره چیلله گئجسی را به اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه واقع در میدان انقلاب  ارسال کنند تا به نام آنها درجشنواره به نمایش درآید.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه با بیان اینکه  بازدید از دومین جشنواره شب یلدا  برای عموم آزاد است، افزود: شهروندان می‌توانند از ساعت 10صبح الی 22 شب از جشنواره بازدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند جهت ثبت نام و شرکت در جشنواره و مسابقه آشپزی و قصه‌گویی و بازی های بومی و محلی تا تاریخ 28 آذرماه به دبیرخانه جشنواره یلدا واقع در میدان انقلاب ساختمان شهرداری، اداره روابط عمومی و امور بین الملل مراجعه کنند.

کد خبر : ۴۳۹۴۶۱