خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی:

آموزش فنی وحرفه‌ای درتوانمندسازی خانواده‌ها کارساز است/ ایجاد بیش از 200 هزار شغل در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۸۳۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای آموزش فنی و حرفه ای را در توانمندسازی خانواده‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه موثر دانست و گفت : استفاده نهادهای محله محور از خدمات آموزشی‌فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند در توانمندسازی اقشار آسیب پذیر کمک شایانی باشد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در حاشیه بازدید  از نهادهای خیریه و نیکوکاری شهرستان کاشان در جمع خبرنگاران ، اجرای طرح فقرزدایی لتحر کاشان به عنوان طرح پایلوت کشوری در شهرستان کاشان را در  توانمند سازی محلات آسیب پذیر ، حاشیه نشین  و سکونت های غیر رسمی را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد : با اجرای این طرح به عنوان طرح پایلوت کشوری خیریه‌های در سطح ملی ، استانی و شهری به این مجموعه خواهند  پیوست.

وی با اشاره به اینکه افراد آسیب‌پذیر دراینگونه محلات دراین طرح با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال توانمند می شوند، گفت : با اجرای این طرح سعی شده افراد معتادی هم که ترک کرده اند یا در معرض طلاق و یا با فقر شدید روبرو هستند با آموزش مهارت‌های زندگی و دریافت وام‌های اشتغال تحت پوشش قرار گیرند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر محور قرارگرفتن مساجد و امامزادگان در طرح محله محور به منظور کمک به معیشت افراد آسیب پذیر یاد آورشد : با توجه به اینکه اساس و بنیان این طرح از طرف دولت  به منظور رسیدگی به مشکلات اقشار آسیب پذیر در محلات است لذا اینکه محله را بنیان و اساس این کار قراردادیم تصمیم درستی بوده است .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمک و حمایت‌های وزارت مسکن و شهرسازی در اجرای این طرح را موثر دانست و گفت : امید وارم با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی و شهرداری در ارتباط با بافت‌های  فرسوده، سکونت‌های غیر رسمی و حاشیه نشینی ها در این زمینه بتوانیم موفق باشیم.

وی، برخی از حاشیه نشینی‌ها را ناشی از خشکسالی هایی که برای مناطق روستایی رخ داده و نبود امکانات در روستا کفاف معیشت آنها را نداده دانست و خاطرنشان کرد : با برنامه ریزی هایی که در وزارت مسکن و شهرسازی و حمایت‌های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درحال انجام است، امیداریم  بتوانیم با تغییرات اساسی روی بافت این مناطق مشکلات موجود را حل کنیم.

ربیعی از تشکیل تعاونی‌های جدید درحوزه های خرد و محلات خبرداد و گفت : در مناطقی که متکی بر یک مزیت اشتغال بوده است تعاونی‌تشکیل دادیم .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امسال با پرداخت وام‌های اشتغال از طریق صندوق کار آفرین امید، تعاونی و سازمان فنی و حرفه‌ای بیش از 200 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم، خاطرنشان کرد : امیدواریم با همسویی  و هم افزایی هایی که از طرف بسیج ، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان در این زمینه ایجاد شده بتوانیم کمک بیشتری به اشتغال صورت پذیرد.

وی از تصویب طرح جدید  اشتغال درشورای عالی اشتغال  خبرداد و گفت : با تصویب وتسهیل این طرح افراد خواهند توانست با مهارت آموزی به صورت واقعی اجرای ابن طرح را در محیط های  واقعی تجربه کنند .

ربیعی ، با بیان اینکه این طرح در کمیسیون تخصصی  به تصویب رسیده ودر جلسه آینده  شورای عالی اشتغال کلیات آن  به تصویب خواهد رسید، گفت: مزیت این طرح دراین است که نیازمند لایحه و قانون نیست و با ابلاغ رئیس جمهور قابل اجرا است .

ربیعی از ایجاد 700 هزار شغل درسال 94  خبرداد و ابراز داشت : با توجه به اقداماتی که در زمینه  اشتغال‌های خرد انجام داده ایم میزان اشتغال در سال‌جاری بیشتر خواهد بود.

وزیر تعاون ، کار ورفاه اجتماعی ، افزایش نرخ مشارکت افراد جویای شغل های خرد را یکی از مشکلات در بخش اشتغال دانست و تصریح کرد : با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری جهت حرکت در این زمینه را به سمت بنگاه‌های کوچک برده ایم ، لذا بیشترین اشتغال در کارگاه‌های بیشتر از ده نفر و بخش خدمات مولد است .

وی به  یجاد اشتغال در توسعه گردشگری کاشان اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه گردشگری در کاشان به دلیل مسافرگردی هنوز تکمیل نشده و خدمات گردشگری در این شهر در ابتدا می‌تواند 20 هزار شغل ایجاد کند، درگیرشدن حمل و نقل ، صنایع بسته بندی ، باغداری و آی سی تی هم می‌تواند از دیگر مزیت های اشتغال‌زایی در گردشگری کاشان باشد.

وی افزود: امیدواریم با موافقتی که مقام معظم رهبری درتصویب هزارمیلیارد تومان بودجه صندوق توسعه ملی که در مجلس به عمل‌خواهد آمد، بتوانیم درپایان سال 95 و 96 شاهد اشتغال بیشتری باشیم.

وزیر تعاون ، کار ورفاه اجتماعی، نرخ افراد جویای کار در کاشان را دو و نیم درصد عنوان کرد و ابراز داشت : بالا رفتن نرخ بیکاری به خاطر بازشدن پنجره جمعیتی جدید و افرادی که درگذشته امیدی به ایجاد شغل نداشتند و امروز به دنبال شغل می آیند، ایجاد شده است.

آموزش فنی وحرفه‌ای درتوانمندسازی خانواده‌ها کارساز است/ ایجاد بیش از 200 هزار شغل در سال‌جاری

 شایان ذکراست دکتر علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته به اتفاق معاونین این وزارتخانه و مدیران کل فنی وحرفه ای ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، بهزیستی و مدیریت صندوق مهر کار آفرین استان اصفهان  پس از حضور درگلزار شهدای دارالسلام و تجدید میثاق با آرمان والای شهدای  این شهرستان ، طرح فقر زدایی در لتحر به عنوان طرح پایلوت کشوری را افتتاح ، سخنرانی در جشن یک صد سالگی آموزش و پرورش شهرستان کاشان ، با خیرین و تعدادی از مجتمع های توانبخشی این شهرستان دیدار کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز