خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:

طرح توانمندسازی محله ها در اولویت برنامه های وزارت تعاون

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۷۰۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصوبه شورای اجتماعی کشور مبنی بر توجه به طرح توانمند سازی محله ها ، جزو اولویت های این وزارتخانه است.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی امروز شنبه هنگام بازدید از طرح توانمندسازی و فقرزدایی محله لتحر کاشان با اشاره به تاکیدهای رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر لزوم توجه جدی به آسیب های اجتماعی اظهار کرد: به دنبال این فرمایش بررسی محلی از آسیب ها را با تصویب طرح توانمند سازی محله ها در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: طرح توانمند سازی محله ها به عنوان یک راهبرد در آغاز راه است و در این طرح، اولویت ایجاد پایگاه آن در مساجد کشور است و در اولویت های بعدی مرکزهای بهداشت و مراکز فنی حرفه ای دیده شده اند.

ربیعی بیان کرد: مساجد به عنوان پایگاه دینی می توانند در حل مشکلات مردم قدم های بزرگی بردارند.

وزیر تعاون, کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که ایجاد تشکل های مدنی، منطقه ای و ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی در طرح توانمندسازی محله ها در نظر گرفته شده است گفت: اجرای این طرح سه ضلع را در بر خواهد گرفت که شامل دولت، نهادهای مردمی و خود محله است تا به پیشبرد طرح کمک کند.

وی گفت: با اجرای این طرح می توان از حاشیه قرار گرفتن روستاها در کنار شهرها جلوگیری کرد و همچنین از بهم ریختن ترکیب جمعیتی هم جلوگیری کرد.

طرح توانمند سازی محله ها (طرح شهر بدون فقر) در محله لتحر کاشان به عنوان پایلوت در سطح استان اصفهان در یکسال گذشته در مسجد این محله اجرا شده است و اقدام هایی در زمینه افزایش مهارت های زندگی در مقابل آسیب های اجتماعی و فقر زدایی انجام داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به کاشان در جمع معلمان این شهر سخنرانی خواهد کرد و جلسه ای نیز با گروهی از کارآفرینان خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز