خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

باید از میرزا کوچک بیشتر بدانیم/ تفرقه قیام را با شکست روبرو کرد

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه هنوز نهضت جنگل نیاز به تحقیق بیشتر دارد؛ گفت: باید از میرزا کوچک بیشتر بدانیم. عدم وجود وحدت قیام میرزا را با شکست روبرو کرد اما قیام امام خمینی (ره) با وحدت و یکپارچگی به نتیجه رسید.

به گزارش ایلنا از انزلی، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در چهارمین همایش باز‌شناسی نقش کسما در نهضت جنگل اظهار کرد: باید از میرزا کوچک بیشتر بدانیم.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: میرزا مردی خدایی و روحانی و ملی و وطن‌دوست بود که با استبداد داخلی و استعمار خارجی مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه باید بیشتر بدانیم که چرا میرزا کوچک زادگاه خود را ترک کرد؛ تاکید کرد: میرزا کوچک جنگلی شکست‌خورده پیروز بود و این باید مطالعه و بررسی شود.

 سخنگوی دولت اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب پژوهش‌های بسیاری به‌ویژه از گیلان درباره میرزا کوچک صورت گرفت اما هنوز نهضت جنگل نیاز به تحقیق بیشتر دارد.

نوبخت با اشاره به تسلیم شدن برخی از یاران میرزا اظهار کرد: در سال ۴۲ امام راحل با استبداد و استعمار مبارزه کرد و نشان داد که می‌توان بدون اینکه تسلیم شد، مقاومت را پیش برد.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: یاران میرزا کوچک انسجام را با مخالفت خود بر هم زدند و موجب شکست این قیام شدند و حرکتی ضداتحاد در قیام میرزا کوچک را با شکست مواجه کرد.

وی با تاکید بر اینکه عدم وجود وحدت قیام میرزا را با شکست روبرو کرد؛ افزود: اما قیام امام خمینی (ره) با وحدت و یکپارچگی به نتیجه رسید.

کد خبر : ۴۳۸۳۳۳