خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان مطرح کرد:

پرداخت زکات راهی در جهت از بین بردن فقر در جامعه

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۱۴۴

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، پرداخت زکات راهی در جهت از بین بردن فقر در جامعه عنوان کرد.

به گزارش  خبرنگار ایلنا، موسی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن اجتماعات کمیته امداد استان کردستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت،گفت: زکات یکی از واجبات دینی است و فلسفه وجود زکات در دین اسلام و یکی از کارکردهای مهم آن تلاش برای از بین بردن فقر در جامعه است و باعث پاک کردن جامعه از رذایل اخلاقی، دنیا پرستی و ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه خواهد شد.

موسی‌نژاد تصرح کرد: یکی از آسیب هایی که در جامعه وجود دارد، این است که ما هنوز نتوانسته ایم اهمیت زکات در جامعه اسلامی را آنگونه که در آیات متعدد بیان شده و نقشی که این فریضه در توسعه اقتصادی جامعه دارد، به شیوه مناسب بیان و اعمال کنیم. اغنیا باید پرداخت زکات را یک واجب دینی که باید به آن عمل کنند و تاثیری که این اقدام در رشد جامعه و پاداش اخروی خودشان دارند، همیشه مد نظر داشته باشند.  

وی اظهار داشت: مسئولان در حوزه  زکات و همچنین افراد متمکن جامعه و افراد صاحب نظر در این زمینه لازم است که با همفکری و همکاری بیشتر و با انجام تبلیغات اصولی در این خصوص، زمینه ای فراهم کنند که با جمع آوری به موقع و مناسب زکات و رساندن آن به نیازمندان واقعی، در راه تحقق این تکلیف و وظیفه دینی تلاش بیشتری داشته باشیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان ادامه داد: تاکنون جلسات و اقدامات مناسبی در این راستا صورت گرفته است و در آخرین جلسه شورای زکات که با حضور نماینده ی ولی فقیه در کردستان تشکیل شد، مقرر شد که کمیته فرهنگی و تبلیغات زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل و دستگاه‌های فرهنگی با عضویت در این گروه، تبلیغات لازم را به انجام برسانند و همچنین کمیته اجرایی با مسئولیت کمیته امداد ایجاد و با همکاری تعدادی از دستگاه‌های اجرایی زمینه جذب زکات را فراهم کنند.

موسی نژاد با بیان اینکه بر اساس دستور العمل سهم شورای زکات استان در سال 1395 میلیارد و 500 میلیون تمان می باشد، گفت: تاکنون 10 میلیارد و 226 میلیون تومان جمع آوری شده است که تحقق 76 درصدی برنامه را نشان میدهد که مصوب شده است 60 درصد زکات برای رفع مشکل محرومین و 40 درصد در قالب پروژه های عام المنفعه هزینه شود.

وی ادامه داد: در سال جاری 49 باب مسکن برای ایتام و نیازمندان  ساخته شده و 18 مورد تعمیرات مسکن نیازمندان انجام گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: کمک هزینه درمانی 123 نفر از مدد جویان به مبلغ 64 میلیون تومان کمک شده است.

موسی نژاد گفت: مساعدت مالی به از خانواده هایی که سر پرست آنها در زندان بوده اند، صورت گرفته و 6 نفراز زندانیان با پرداخت مبلغ 13 میلیون و 400 هزار تومان،  آزاد شده اند.

وی ادامه داد: 14 مورد جهیزیه به مبلغ بیش از 19 میلیون تومان، تامین شده است .

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: به تعداد 264 نفر دانش آموز نیازمند،  مبلغ 35 میلیون تومان، کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان‌تصریح کرد : به کارگیری 118 نفر از علمای منطقه به عنوان مبلغین زکات با همکاری مرکز بزرگ اسلامی، تشکیل شورای زکات در سطح شهر و روستاها و تعیین متولیان جمع آوری زکات توسط این شوراها از دیگر اقدامات این کمیته بوده است.

وی افزود: مبلغ 5 میلیارد و 177 میلیون تومان به صورت موردی با نظر خود زکات دهندگان در حوزه های مختلف به 17 هزار و 450 نفر کمک و مساعدت شده است.

موسی نژاد بابیان اینکه ارزیابی‌هایی توسط شورای زکات مرکز صورت می‌گیرد، گفت: بر اساس ارزیابی‌های شورای مرکز،استان کردستان در جمع‌آوری زکات فطریه در سال 95 رتبه‌ی اول کشور و در زمینه ی مشارکت‌های مردمی رتبه‌ی سوم  را کسب کرده است و این امر با همکاری آحاد مردم و شورای زکات و مسئولینی که در این زمینه همکاری داشته‌اند محقق شده است.

وی افزود: در زمینه نحوه هزینه کرد زکات در سطح استان کمیته امداد آمادگی کامل برای شفاف‌سازی هر نوع ابهامی را دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان تصریح کرد: از برگزاری جشن درخت آرزوها برای اولین‌بار در کشور در سطح استان خبرداد و گفت: 6 هزار و 50 کودک نیازمند در کردستان شناسایی‌ شده‌اند که بیش از 4 هزار نفر از آنها یتیم و کمتر از 15 سال سن دارند.

موسی نژاد هدف از برگزاری این جشن را برآورده کردن آرزوهای کودکان نیازمند دانست و اظهار داشت: این جشن پنج‌شنبه در سینما بهمن سنندج برگزار خواهد شد و امیدواریم این جشن موجب ایجاد فرهنگ نوع‌دوستی در سطح کشور شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز