خبرگزاری کار ایران

آل‌محمدی خبر داد:

اشتغال بالغ بر ۱۲ هزار نفر در ناوگان حمل و نقل گیلان/ صادرات بیش از ۲۹۷هزار تن کالا از مرز آستارا / جابجایی بیش از 4 میلیون نفر مسافر

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۸۲۸

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان از اشتغال بالغ بر 12 هزار نفر در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، ناصر آل‌محمدی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این استان  167 شرکت و موسسه حمل نقل کالا، 113 شرکت حمل نقل مسافر، 2 شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی کالا و یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه 8883 ناوگان حمل نقل عمومی در گیلان مشغول فعالیت هستند، تشریح کرد: از این تعداد  3034 دستگاه بخش مسافر، 189 دستگاه اتوبوس، 829 دستگاه مینی‌بوس، 2016 دستگاه سواری و 5549 دستگاه ناوگان بار در حمل نقل عمومی مشغول هستند. همچنین حدود 12024 راننده فعال حمل و نقل عمومی استان گیلان مشغول به کار هستند.

آل‌محمدی گفت: در 8 ماه سال‌جاری حدود 4 میلیون نفر مسافر توسط 490 هزار دستگاه وسیله نقلیه عمومی جابه‌جا شدند. حدود 5/9 میلیون نفر مسافر توسط 734 هزار وسیله نقلیه‌عمومی در سال 94 جابجا شدند که حدود 59 درصد درون استانی و 41 درصد برون استانی بوده است.

این مقام مسئول بیان داشت: همچنین حدود 4 میلیون نفر مسافر توسط 490 هزار دستگاه وسیله نقلیه عمومی در 8 ماه سال 95 جابجا شدند که از این میزان حدود 60درصد درون استانی و 40درصد برون استانی بوده است. در  8ماهه سال 1395، 134 هزار و 75تن کالا  از مرز آستارا وارد شده است افزود: 297 هزار و 907 تن کالا از این مرز به خارج صادر شده است.

آل‌محمدی با تصریح بر اینکه در 8 ماه سال‌جاری  382 هزار و 19 تن کالا از استان ترانزیت شده، افزود: از این مقدار 316هزار و  177تن از مرز آستارا و 65 هزارو 842 تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به  آماده‌سازی و ساماندهی تیم‌های زمستانی و استقرار آن در محل‌های از پیش تعیین شده اشاره کرد و افزود: در گردنه‌های برفگیر و با توجه به شرایط جوی، تعداد 37 تیم با 245 دستگاه سبک و سنگین و نیمه‌سنگین در طرح زمستانه فعالیت دارند.

وی افزود: در برف اخیر حدود 2.5 متر مکعب برف‌روبی در گیلان صورت گرفت درحالیکه در ارتفاعات استان تا 1.5 متر برف روی زمین نشسته بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: ایمن‌سازی در بخش آموزش و زیرپوشش قرار گرفتن 55 مدرسه حاشیه راه‌ها در قالب اجرای طرح آموزش ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در سال جاری و بخش آموزش از جمله اجرای نقاشی دیوار مدرسه در 55 مدرسه زیرپوشش جزو اقدام‌های این اداره کل بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز